מוזמנים לטייל יחד איתי

חופשה באמסטרדם

חופשה באמסטרדם – 3.5 ימים של כייף

בין תעלות המים, הגשרים, הבתים המיוחדים והפרחים

אמסטרדם עיר הבירה של הולנד ואחת הערים התיירותיות ביותר בעולם. אמסטרדם היא גם אחת הערים היפות והמיוחדות עם תעלות המים, הגשרים, הבתים והפרחים. המרכז התיירותי של העיר יחסית קטן ולכן חופשה באמסטרדם  היא נוחה וכייפית במיוחד. בעיר שפע של אטרקציות כגון כיכר דאם המפורסמות, בית אנה פרנק, מגוון מוזיאונים, מבשלת הייניקן, שוק הפרחים ושפע מסעדות ואפשריות בילוי. מרבית האטרקציות נמצאות במרחק הליכה של עד כחצי שעה (אנחנו באופן אישי לא השתמשנו בכלל בתחבורה ציבורית). כל אלה הופכים אותה לאטרקטיבית במיוחד לביקור.

אנחנו הגענו לחופשה באמסטרדם של  3.5 ימים די אינטנסיביים ולא הספקנו לצאת מחוץ לעיר לאטרקציות נוספות (לא נורא… בפעם הבאה).

מזג האוויר באמצע מאי די חורפי ויש צורך במעיל וחולצה ארוכה אך אין שום בעיה לטייל בעיר וליהנות ממה שיש לה להציע. מחשיך ממש מאוחר אחרי 21.00 וממש כייף לטייל בעיר גם בערב.

מלון – אנחנו ישנו בפארק פלאזה ויקטוריה – מלון 4 כוכבים מודרני וגדול עם ארוחת בוקר מעולה. היתרון של המלון שהוא נמצא ממש מעבר לכביש של התחנה המרכזית וכ- 5 דקות הליכה מכיכר דאם. כבר ביציאה מהמלון בכל כיוון שפע מסעדות וחנויות מכל הסוגים. ממש מומלץ. לפרטים על המלון לחצו כאן

המלון לא זול כ"כ ואם יש בעיית תקציב אפשר לבדוק את מלון IBIS שצמוד לתחנה המרכזית.

הגעה משדה התעופה – עם רכבת ישירה מהשדה לתחנה המרכזית פחות מ- 20 דקות נסיעה. המיקום של המלון כ"כ נוח ביציאה מהתחנה המרכזית ואין צורך בעוד אוטובוס או מונית. בחזור מאחר והיה לפנות בוקר ותדירות הרכבות פחות נוחה הזמנו הובר.

Booking.com

אטרקציות – אם יש משהו שממש רוצים מומלץ להזמין מראש באינטרנט. אנחנו חיכינו יותר מדי ולא מצאנו כרטיסים למוזיאון ואן גוך ולאנה פרנק (שמלא חודש קדימה).

חופשה באמסטרדם – יום מס' 1

את היום הראשון שלנו לחופשה באמסטרדם התחלנו מאוחר כי הגענו לקראת 18.00 בערב. לאחר התארגנות קצרה יצאנו מהמלון לכיכר דאם הסמוכה. מחשיך בעונה הזו אחרי 21.00 כך שהספקנו לטייל ברחובות גם באור יום. על הדרך ממש קרוב למלון נתקלנו בדוכן הצ'יפס הכחול המפורסם והמומלץ – Mannekem Pis

אמסטרדם מזוהה עם כל מיני מאכלים אבל ללא ספק הצ'יפס עם הרטבים הוא אחד המובילים. היה באמת טעים ומשביע.

משם המשכו לכיכר דאם המפורסמת שמלאה באנשים בכל שעות היום ומוקפת בניינים מרשימים כמו מוזיאון מדאם טוסו, בניין העירייה שהוא גם ארמון המלך הרשמי (אם כי לא משתמש בו), הכנסייה הגותית מהמאה ה- 15 והאנדרטה הלאומית לזכר חללי מלחמת העולם השנייה.

מהכיכר המשכנו לטייל ברחובות היוצאים ממנה. לא ממש משנה לאן פונים הכל ממש יפה. הרחובות השמחים והעליזים מלאים באנשים ואופניים מכל כיוון. הכי יפים הם האופניים השעונים על מעקות הגשרים הצופים לתעלות. כל כמה מטרים חנויות צבעוניות עם מתוקים שמוכרות בעיקר צ'ורוס, וופל בלגי מקושט בהגזמה עם תותים, קצפת ושוקולד לצד דוכני צ'פס רבים, מסעדות אסייתיות וכמובן קופי שופס.

החשיכה התחילה לרדת ורחוב החלונות האדומים נצבע כמובן בגווני אדום יפיפיים.

בעבר המלחים ויורדי הים היו מגיעים אל הבנות העובדות בעת העגינה בנמל אך בשנים אחרונות הפך הרחוב למוקד בילוי הכולל בתי קפה, ברים, מסעדות ועוד.

בכל זאת, הפער בין היופי של הרחוב המרכזי לבין  הרחובות הצדדיים שלו בהן עומדות הבנות הוא עצום והחוויה הזו כשלעצמה מיותרת ולא ממש נעימה.

חופשה באמסטרדם – יום מס' 2

אחרי ארוחת בוקר מפנקת יוצאים לסיבוב בעיר פחות או יותר באותם הרחובות היוצאים מכיכר דאם רק הפעם באור יום כשהחנויות פתוחות.

בדרך מהמלון לכיכר חנות השוקולדים המטריפה של TONYS ממליצה על השוקולד הלבן עם פטל המעולה. נכנסים לחנות גבינות מטריפה עם מבחר עצום של גבינות בכל מיני צבעים וטעמים. ממשיכים לטייל ונהנים מהמבנים המיוחדים של העיר והחנויות לאורך רח' KALVERSTRAAT. מגיעים לחנות הסטרופוואפל המפורסמת VAN WONDEREN STROOPWAFELS. היה תור קצר יחסית אז רכשנו עוגיה כי חייבים. תכלס קצת יקר.

משם המשכנו לטייל עד שמצאנו את עצמנו בשוק הפרחים הססגוני עם טוליפים מדהימים ביופיים ובגודלם. ביציאה מהשוק טעמנו כריך הרינג הולנדי טעים.

חזרנו למלון למנוחה קצרה ולקראת השעה 19.00 יצאנו לשייט תעלות (כנראה חובה בחופשה באמסטרדם)  של שעה אותו לקחנו מהרחוב הסמוך למלון.  אמנם קצת תיירותי אבל ממש נחמד לראות את העיר מעוד זווית. שעה בהחלט מספיקה. מאוד אהבתי את בתי הסירה עם הגינות הקטנות והמטופחות שפגשנו על הדרך. עם סיום הסיור המשכנו בסיבוב רגלי ברחובות הנעימים עם האופניים המקושטים.

חופשה באמסטרדם – יום מס' 3

הליכה רגלית נעימה של כחצי שעה לבית של אנה פרנק. לצערנו אין כרטיסים אבל הדרך והרחובות הסמוכים מאוד יפים ומטופחים.

משם המשכנו לחוויית הייניקן עם כרטיסים שהזמנתי כשבוע מראש (הקדמנו קצת ולא היתה שום בעיה להיכנס). סיור אינטראקטיבי במבשלת הבירה המפורסמת לשעבר עם קצת הסברים על ההיסטוריה של המבשלת ובסיום פאב עליז עם טעימות של 2 כוסות בירה לכל משתתף.  מקום קצת קיטשי ותיירותי אבל ממש חמוד עם אווירה טובה.

חווית הייניקן קרובה מאוד לכיכר המוזיאונים. בכיכר רחבת דשא גדולה עם מס' בתי קפה וסביבה מוזיאון ואן גוך, מוזיאון הרייקס, מוזיאון מוקו ועוד כמה מוזיאונים.  מאוד נעים לשבת באחד מבתי הקפה או על ספסל בדשא ולצפות בעוברים ושבים.

לצערנו לא היו כרטיסים למוזיאון ואן גוך ולאחר הפסקה קצרה וקפה נכנסנו למוזיאון מוקו. מוזיאון חדש וקטן יחסית המציג אמנות מודרנית וכולל תערוכות של אומן הרחוב בנסקי,  THE KID ואמנות דיגיטלית יפיפייה.

ארוחת צהרים מאוחרת במסעדת האבוקדו THE AVOCADO SHOW    מסעדה מיוחדת עם מנות שהן גם יפות וגם טעימות וכולן מורכבות מאבוקדו ומאוד מומלצת בעיקר לחובבי אבוקדו.

חופשה באמסטרדם – יום מס' 4

יוצאים בבוקר לשוק אלברט קאופ. השוק קרוב מאוד לחוויית הייניקן כך שניתן לשלב אותם. שוק רחב ורגוע עם מוכרים אדיבים ומגוון של דוכנים. שוק שיש בו הכל החל מאוכל, גבינות, ביגוד, סטרופוואפלים, שוקולדים, דגים, פרחים ומה לא. יש דוכנים ובצדדים גם חנויות אופנה צבעוניות בסגנון בוהו שיק.

שווה להגיע רעבים ולטעום. הכל טרי ומוכן במקום. הוופל הבלגי למשל טרי וטעים הרבה יותר מאשר בעיר.

קנינו קצת גבינות הביתה כמובן ואחרי קצת נשנושים חזרנו למלון.

יצאנו לכיוון מוזיאון STRAAT לאמנות רחוב.

חוצים מהמלון לתחנה המרכזית ובצד שמאל שלה יש מעבר לצד השני ולמעבורות שמחברות את מרכז אמסטרדם לצד הצפוני.

ישנה מעבורת חינמית שלוקחים למוזיאון (ברציף הכי שמאלי). הפלגה של כ- 10 דקות ואיך שמתקרבים רואים מרחוק את ציור הקיר הענק של אנה פרנק שנמצא בכניסה למוזיאון. המוזיאון נמצא בשכונת MDSM אזור שמלא בגרפיטי צבעוני ובתי קפה מיוחדים ושונה לגמרי ממרכז העיר המוכר.

לא הספקנו להיכנס למוזיאון כי היה כבר מאוחר ורגע לפני סגירה אבל בכל זאת  נהנינו מהסביבה הצבעונית  ומההפלגה החביבה וחזרנו למרכז העיר.

ארוחת ערב ב- KAFE DE KLOS מסעדה בשרית איכותית עם אוכל טעים ופשוט ואווירה שמחה. מנת הדגל של המקום היא מנת הספריבס. המנות מוגשות בליווי תפוח אדמה אפוי וסלט. לא ניתן להזמין מקום מראש למסעדה אך כשהגענו ישבנו על הבר והיה מצויין.

סיבוב סיום ופרידה מהרחובות היפים וקפה אחרון בכיכר.

אמסרדם ללא ספק אחת הערים היפות והמיוחדות. עיר עם מרכז לא גדול מאוד נעימה ומרגישה ממש בטוחה. בחופשה באמסטרדם קחו את הזמן ולכו  לאיבוד ברחובות היפים שלה בין התעלות, הגשרים, הבתים המיוחדים, האופניים והמתוקים.