מוזמנים לטייל יחד איתי

לוגו אתר TRAVELIMORE

פולין אחרת – חופשה משפחתית בפולין

נסענו בתחילת אוגוסט לשבועיים נפלאים של חופשה משפחתית בפולין.

התוכנית כללה נחיתה בוורשה ומשם ישירות לגדנסק, אזור האגמים וסיום בוורשה.

החופשה המשפחתית שלנו בפולין כללה שהייה של כ- 4-5 לילות בכל יעד מתוך מטרה לטייל ולראות אך גם לנוח ולנפוש. רכב הוזמן דרך אלבר שמתווכת עם חברה מקומית. טיסה עם לוט.

מלונות 4 כוכבים שמתאימים לחופשה עם ילדים הוזמנו כמובן מראש בשלושת היעדים.

הנסיעה מורשה לגדנסק אורכת כ- 4.5 שעות כאשר מרביתה בכביש מהיר שלא מבייש אף מדינה מודרנית. בכל כמה ק"מ תחנת עצירה ורענון למטיילים ולמשאיות עם מגוון אפשרויות אוכל.

השעה היתה כבר די מאוחרת ונסענו ישירות למלון גולדן טוליפ. מלון 4 כוכבים מקסים בפאתי גדנסק ממש דקת הליכה מהחוף.' בסך הכל  מלון מעולה לחופשה משפחתית בפולין ובכלל. מקבלים סוויטה של שתי קומות כאשר הילדים ישנים למעלה כשלמטה יש חדר הורים, סלון, מקלחת ומטבחון מאובזר. המלון נראה חדש ומבריק. מיקום כ- 15 דק ממרכז העיר העתיקה של גדנסק, דקת הליכה מהחוף וממש דקות נסיעה גם מסופוט. בנוסף לכך, במרחק של דקות נסיעה מהמלון ישנם שני קניונים בינוניים וסופרים בשפע. לפרטים נוספים על המלון לחצו כאן

מצרפת תמונות מהמלון להתרשמות:

חופשה משפחתית בפולין – חלק א' – גדנסק

למחרת התחלנו את הטיול המשפחתי שלנו בפולין בסיבוב בעיר העתיקה של גדנסק. גילינו עיר מהממת וצבעונית הרבה מעבר לציפיות. עיר שמשלבת חוף ים עם מרכז עיר וטיילת תוססים. העיר העתיקה מלאה בתי קפה, גלידריות, אוכל רחוב, המון דוכני אבנים ותכשיטים צבעוניים. העיר נעימה לטיול גם ביום וגם בערב. בנוסף לכך יש לגדנסק את הצד של המזח עם הפלגות של סוגים שונים של ספינות, העגורן ההיסטורי וגלגל הענק.

יום נוסף בילינו בסופוט עיירת קייט יפיפייה סמוכה לגדנסק וכאמור קרובה מאוד למלון. לסופוט אחד מרציפי העץ הארוכים בעולם כ- 500 מ' לתוך הים כשבקצהו המון יאכטות וסירות. לאחר הסיבוב על המזח (הכניסה למזח עולה כ- 20 ₪ למשפחה). ישבנו קצת בחוף הים היפה וטיילנו במדרחוב של העיירה עם בתי קפה המקסימים. מצאנו את הבית "העקום" במדרחוב וחזרנו למלון.

יום נוסף הוקדש לטירת מלבורק הקסומה. כשעה נסיעה מגדנסק שוכנת טירת מלבורק. הטירה בסגנון גותי הגדולה והמרשימה ביותר באירופה והוכרזה כאתר מורשת ע'י אונסקו. הטירה נבנתה ע'י המסדר הטאוטוני ב- 1309. טירה מרשימה בהחלט. לא לוותר על האוזניות באנגלית. הטירה ענקית וללא ההסברים לא ניתן להבין כלום וחבל. זהו מתחם ענק משוחזר ומשומר של מבנים, חצרות, חומות ותעלות מים שלוקח את המבקר כ-600 שנה אחורה בזמן.

ישנן אטרקציות רבות נוספות באזור: מוזאון האמבר, מוזואון הסולידריות, הפלגות, פארק אוליוויה, העיר גדניה, חצי האי הל ועוד… אבל לנו אזל הזמן.

חופשה משפחתית בפולין – חלק ב' – האגמים המזוריים

ביום המעבר מגדנסק לאגמים המאזוריים התלבטנו אם לעצור בעיירה פרומבורק או במחנה ההשמדה שטטוהוף – שניהם פחות או יותר על הדרך כשעה מגדנסק.

בסופו של דבר בחרנו במחנה ההשמדה שטטוהוף. עשינו סיור עצמאי במקום והמשכנו הלאה.

האגמים המזוריים או בשמם השני אלף האגמים – מדובר באזור ענק של כ- 2000 אגמים טבעיים יפהפיים, עיירות קטנות ובילויי מים ושייט רבים. אזור מלא טבע ירוק ומים ומושלם לחופשה משפחתית בפולין ובכלל.

שהינו כל התק' במיקוויאקי עיירת קיט שלווה אך יחד עם זאת מלאה מסעדות, בתי קפה וגלידריות שפתוחות עד די מאוחר. כמעט בכל מסעדה יש פיצות, פסטות, שניצלים וכו' בנוסף על אוכל מסורתי מקומי. האוכל מאוד זול כאן וטעים לשמחתנו. מרבית התיירות באזור היא תיירות מקומית.

ישנו במלון רוברטס פורט מלון 4 כוכבים גדול ומוקפד בכל הפרטים הקטנים עם שטחים ציבוריים נרחבים, נוף מדהים וחוף ענק פרטי לאגם. יש במלון מתקני שעשועים לקטנים, מדשאות, ספסלים, כסאות נוח. ובנוסף על כך חוף עם מים רדודים וסירות להשכרה, בריכה מקורה, סאונה וג'קוזי. המלון במרחק של 5 דקות נסיעה מלב העיירה. ארוחת הבוקר היתה מסורתית קצת יותר מדי לטעמנו והסתפקנו בצנימים וקורנפלקס אבל הנוף ושאר מתקני הלון בהחלט שווים. לפרטים נוספים על המלון לחצו כאן

מצ"ב קצת תמונת מהמלון להתרשמות – מלון נפלא לחופשה משפחתית בפולין

חופשה משפחתית בפולין – פעילויות מומלצות באזור האגמים המזוריים בפולין:

שייט בנהר קרוטין – שליו וצלול ממש רואים את הקרקעית והצמחייה- חוויה נעימה. יש כמה וכמה עמדות השכרה לאורך הדרך והמסלול בין שעה לכמה שעות. בכל נקודת יציאה שיש בה מסעדה ניתן לעצור ולהתקשר מהמסעדה שיבואו לאסוף אתכם לנק' המוצא ולרכב. התמונות מדברות בעד עצמן.

מאורת הזאב – קומפלקס של בונקרים שנבנה על ידי הגרמנים ושימש כמפקדה קדמית במהלך המלחמה. במקום עשרות מבנים ובונקרים שעובי קירותיהם מגיע ל-8 מטרים ששימשו למגורי ראשי השלטון והצבא. המקום התגלה רק עם כניסת הכוחות הרוסיים בשנת 1945, כיוון שנבנה בלב יער סבוך בשטח שהיה מיושב על ידי גרמנים. במקום זה נעשה ניסיון ההתנקשות בהיטלר בשנת 1944 על ידי אחד מקציניו. הגרמנים פוצצו את הבונקרים לפני ההפסד אך בונקרים מסוימים שרדו ונותרו עומדים כמעט שלמים. מדהים לראות את גושי הבטון הענקיים אחרי 70 שנה מכוסים ירוקת. עוצמתיים ועם זאת בלתי נתפסים.

העיירה גיזיצקו – אחת הגדולות באזור – עיירה מקסימה עם תעלה שבה עוברות ועוגנות יאכטות וסירות במסול של שייט תעלות. במקום גשר עתיק שנפתח מס' פעמים במהלך היום למעבר סירות. הגשר בשונה ממרבית הגשרים נפתח הצידה ולא למעלה. עוד בעיירה טיילת מקסימה לאורך התעלה, מגדל מים עם תצפית יפה ופנורמית לעיר. יש בעיירה גם מבצר נחמד שניתן לטייל מסביב לו או להיכנס לבפנים. בתחילת העלייה למבצר יש חוף על האגם עם סקי בורד על המים ובהמשך העלייה גם פארק חבלים.

פארק מים ומגלשות הרים – מלון גולבייסקי במיקוויאיקי – מלון חמישה כוכבים ענק עם פארק מים כלול במחיר, גן משחקים ענק לקטנטנים, סוסים ומגלשות הרים ואבובים. השוהים במלון נכנסים חינם לפארק המים וניתן להיכנס גם באופן עצמאי לפעילויות אלו. אצלנו הילדים גדולים ולא היה שווה את הפרש המחיר. לפרטים נוספים על המלון לחצו כאן.

את היום האחרון הקדשנו למנוחה על שפת האגם של המלון שלנו והפלגה בסירת מנוע קטנה ללב האגם. בכל זאת חופשה משפחתית בפולין.

מדי ערב יצאנו לאכול במרכז העיירה, עשינו סיבוב בטיילת ובמרכז כולל על הגשר המואר. גם כאן לא מיצינו את כל האטרקציות של האזור גם כי לא רצינו לנסוע מרחקים גדולים מדי.

חופשה משפחתית בפולין – חלק ג' – ורשה

בחלק האחרון של החופשה המשפחתית שלנו בפולין עזבנו את אזור האגמים הירוק-כחול עם כל הטבע המקסים ועברנו לורשה האורבנית.

ישנו במלון נובוטל צנטרום ורשה מלון גדול ומרכזי, מערבי מודרני ונקי וכמובן גדול עם ארוחת בוקר מצויינת – ממש מומלץ. מצרפת תמונות של המלון להתרשמות.

מלון נובוטל צנטרום ורשה
אטרקציות שהספקנו מתוך מגוון ההמלצות בורשה:

הגענו אחה"צ ויצאנו לסיבוב בעיר העתיקה וארוחת ערב במסעדת זפיצ'אק המסורתית.

למחרת בבוקר סיבוב יום בעיר העתיקה וגלישה לגן הבוטני על גג האוניברסיטה – מאוד יפה למרות שהיינו שם כשעה לכל היותר עדיין ממליצה.

סיור יהודי עם מדריך דובר עברית – חובה ומחבר. יש כמה חבר'ה ישראלים רציניים ונחמדים שעובדים בעיר. פארק ווז'יאנסקי – עוד אתר חובה – כל הירוק, הארמון על המים והברווזים ובעיקר הסנאים שמעלים חיוך גם אצל המבוגרים – מומלץ. בימי ראשון יש גם קונצרטים בפארק.

גן החיות של ורשה – נחמד וזהו. לצערנו לא היה סיור בוילה של שומר גן החיות ביום בו ביקרנו.

בין לבין לא מעט אוכל, גלידות ובירות, קצת (הרבה) קניות בקניונים זלוטה טראסה, ארקדיה ובלו סיטי שהתגלה כקניון מאוד שקט ללא תורים אך ללא החזרי מס.

כמובן שהחזרנו את הרכב בורשה והתניידנו בעיקר עם הובר – לא ממש ניתן לבחור רכב ל-5 כשמזמינים מונית ומרביתן גם לא מתאימות ל-5. כך שלמעשה הזמנו מרבית הזמן שני רכבים – המחירים ממש סבירים והיה מאוד נוח.

גם בורשה יש עוד גנים ומוזיאונים אבל אנחנו זרמנו עם התוכנית ולא הספקנו הכל.

בסה"כ אפשר לסכם את החופשה המשפחתית שלנו בפולין כחופשה מקסימה ששילבה המון טבע ושלווה עם קצת עיר וקניות. אפשר לומר שזה המינון המושלם לחופשה משפחתית – קצת מכל דבר. כך שבסופו של דבר מתאימה לכל בני המשפחה. בפרט שגם התקציב בהחלט סביר ונוח מה שהופך את החופשה המשפחתית בפולין לאטרקטיבית ומומלצת.

למי שמעוניין אשמח להעביר במייל סיכומים מפורטים שאספתי והכנתי על כל היעדים כולל השמות הלועזיים של האתרים ועוד הרבה דברים שאנחנו לא הספקנו.