מוזמנים לטייל יחד איתי

טיול בצפון יוון והפלפונז

מסלול טיול בצפון יוון

אזור יפיפה שהזמן בו כאילו עצר מלכת ולא ממהר לשום מקום

טיול בצפון יוון שונה מאוד מהטיולים הרגילים העולים בראשנו כשאנו חושבים על יוון.  להבדיל מאיי יוון עם החופים  התכולים והקלאבים, צפון יוון הוא אזור הררי וכפרי מלא בטבע.

צפון יוון מתפרס על פני שטח גדול. כך למרות שהאזור תיירותי מאוד היה נדמה לעיתים קרובות שאנו לבדנו בכבישים. טיול בצפון יוון כולל את כפרי זגוריה. כפרים קטנטנים וקסומים עם בתי אבן אשר פזורים בין פסגות ההרים. המעבר מכפר לכפר כרוך בדר"כ בירידות ועליות לא מעטות. יואנינה בירת המחוז עיר מקסימה ושמחה וללא פקקי תנועה, הרכבים כאילו נלקחו משנות ה- 80 והנוף מקסים. במרכז העיר טיילת עם שפע טברנות ומסעדות ואגם גדול.  מצוקי מטאורה והמנזרים התלויים – מחזה מרהיב.

סיימנו את הטיול במספר ימים בחופי הים המקסימים והרגועים של אזור הפלופונז הדרומי. הפלפונז סמוך לאתונה ממנה המראנו חזרה. כשעה וארבעים וחמש דקות נסיעה מאתונה.

טיול בצפון יוון – כמה הערות ודגשים:

צריך לקחת בחשבון שהשכרת הרכב קצת יותר יקרה מהממוצע באירופה ויש המון נסיעות וכבישי אגרה.

אנחנו נחתנו והמראנו מאתונה. אפשר גם ואפילו רצוי מסלוניקי שקצת יותר קרובה לצפון יוון.

הנסיעות, בעיקר בצפון יוון, ארוכות ועם המון סיבובים בדרכים ולכן לדעתי פחות מתאים לקטנטנים.

המלונות לא ממש זולים והרמה גם במלונות 4 כוכבים קצת פחות מהמצופה מיוון (אך עדיין בסדר גמור כמובן!).

מרבית המלונות בצפון יוון קטנים ואין קלאבים או רשתות.

האוכל היווני טעים מאוד מאוד ולא יקר. כולם שותים פרפה – קפה קר עם או בלי חלב – מומלץ  🙂 ומרענן.

הנופים, האווירה, האוכל והאנשים כמובן מדהימים.

בטיול שלנו בצפון יוון החלטנו על טיול כוכב עם לינה  בכניסה לעיר יואנינה. יואנינה היא בירת מחוז אפירוס הכפרי. לא התחשק לנו לעבור כל יום או יומיים מלון. החלטה שבדיעבד מאוד התאימה לנו, אמנם נסענו קצת יותר ביום. אבל בערבים נהנינו לצאת לטייל ולאכול ברחובות העיר העליזה ולטייל על שפת האגם. ישנם כאלה שמעדיפים לינה במלונות הקטנים והפסטורליים שבכפרי זגוריה. כל אחד ומה שמתאים לו כמובן.

לינה במלון GOLDEN SPA&SUITES – מלון בוטיק משפחתי לא גדול עם סוויטות מרווחות, מרפסת, בריכה, ארוחת בוקר מדהימה על שפת הבריכה עם מבחר גדול של מאפים מלוחים ומתוקים מקומיים תוצרת בית ובריסטה שהכינה לנו קפה הפוך ופרפה מעולים  🙂 מלון נפלא! לפרטים נוספים על המלון לחצו כאן

טיול בצפון יוון – היום הראשון

היום הראשון: התחלנו את הטיול בצפון יוון בעיר יואנינה. בגלל נסיעת הלילה יצאנו בשעות הבוקר המאוחרות והעברנו אותו בקלילות יחסית. נסענו למערת הנטיפים פראמה PERAMA שנמצאת ממש בסמוך לעיר. סיור מודרך יוצא כל שעה עגולה ונמשך כ- 45 דקות. בסיום הסיור יש לא מעט מדרגות ובסיומן תצפית ושביל חזרה לנקודת היציאה. משם המשכנו לסניף JUMBO שנמצא די בסמוך למלון, קצת בריכה ובערב סיבוב בעיר יואנינה.

יואנינה עיר אוניברסיטאית עליזה ותוססת עם עבר יהודי, עיר כייפית לא גדולה מדי ולא פקוקה. סיבוב בעיר העתיקה ועל האגם וקצת בסמטאות שסביב. במרכז האגם יש אי שניתן להפליג אליו בסירות תיירותיות. ארוחת ערב במגוון המסעדות וקינוח בגלידה טעימה. (למתעניינים בקניות: אין בעיר קניון אך יש רחוב ובו מרוכזות רשתות אופנה מוכרות כגון ברשקה, פול אנד בר וכו' אבל הן די קטנות. חניה חופשית לאורך הצד הימיני של האגם.

טיול בצפון יוון והפלפונז

טיול בצפון יוון היום השני

היום השני: נסיעה של כשעתיים למצוקים של מטאורה והמנזרים התלויים ועצירה בכפר מצובו בחזרה. המצוקים הם נגזרת של תופעת טבע מהמרשימות בעולם ומתנשאים לגובה של מאות מטרים, המנזרים התלויים מדהימים ביופיים יושבים במרומי צוקים אלו. לחשוב שלקח לבנות אותם כ- 300 שנה.. השילוב של שקט ונופים מדהימים במרומי מצוקי ההרים יוצר הרגשה עילאית… טיול בצפון יוון חייב לכלול גם  את המנזרים התלויים! אל תוותרו עליהם.

בכל ההמלצות שקראתי ברשת ממליצים על המנזר הגדול ומנזר הנשים ומציינים שמספיק להיכנס למנזר אחד או שניים. אז… הם כמובן הכי מתויירים ומלאים ולדעתי מנזר אחד (בפרט בחום של הקיץ) מספיק בהחלט. בהמשך נסענו עם הרכב ועצרנו בנקודות תצפית שונות בסמוך למנזרים הנוספים.

בדרך חזרה עצרנו בכפר מצובו – כפר יפיפה עם בתי אבן בלב ההרים.

טיול בצפון יוון היום השלישי

אחד הימים היותר יפים בטיול בצפון יוון. יום שהתחיל עם פרפה על שפת הבריכה והמשיך בכפרי זגוריה הקטנטנים. ביקרנו בגשר kleidonia עם המים הצלולים. ניתן להגיע עם הרכב ממש בסמוך לגשר בחודשי הקיץ ועל הכביש בכניסה יש גם נקודת יציאה לרפטינג,

POOLS OF ROGOVO – מסלול מהמם של מעיינות בין שני כפרי פפיגו. מסלול ממש מומלץ בטיול בצפון יוון. יש בריכות בכל מיני גדלים ומתאים לכל הגילאי. יש חניה קטנה וכבר כשחוצים את הכביש רואים מלמטה את בריכות המעיין.  מומלץ להגיע עם נעלי הליכה טובות כי נורא מחליק. כדאי להשאיר טלפונים ברכב ולעשות את המסלול פנימה עד הסוף. מגיעים לנקודה שבה עולים במפל קטן ולאחר מכן מגיעים לבריכה קסומה בצבע טורקיז (אני בנקודה זו חיכיתי לבני משפחה עם התיק והטלפונים). לאחר מכן נסיעה מאוד מפותלת לתצפית על קניון ויקוס מהכפר הקטנטן ויקוס. ביום זה נתקלנו תוך כדי נסיעה במספר נקודות יציאה של הרפטינג למי שמתעניין ולא נרשם מראש.

טיול בצפון יוון היום הרביעי

יום נוסף בכפרי זגוריה. באזור הכפר קיפי kipoi והגשרים הסמוכים לו. bridge of kokkori ללא מים זורמים מתחתיו וגשר kalgeriko המשולש שנקרא גם plakidas bridge עם מי תכלת צלולים ומזמינים – אנחנו קיבלנו את ההזמנה… משם נסיעה למפלי איליחורוי Iliochori נסיעה של כשעה בדרך הררית עם המון סיבובים, ירידה קשה לנהיגה בתוך הכפר עצמו ומשם מסלול של כ-1 ק"מ של עליות וירידות ברגל. די קשה אבל בסיומו מפל ובריכה תכולה וצלולה. בקצה העלייה חזרה יש כמובן טברנה ואפשר לשבת להתאושש לפני הדרך חזרה  📷:)ויש ממה להתאושש…

בכללי כפרי זגוריה הם מקבץ של כפרים עתיקים וקטנטנים עם בתי אבן, גגות ציפחה, כיכר מרכזית עם עץ וטברנות בודדות, כנסיה וכמובן כבישים צרים חלקם כבישי אבן.

טיול בצפון יוון היום החמישי

הסתיים לו החלק הראשון של הטיול בצפון יוון. יום של נסיעה ארוכה מיואנינה בצפון לטולו שבפלפונז הסמוך לאתונה. בדרך עצירה בגשר הגדול בעיר ארטה ומעבר בגשר המיתרים הארוך והמרשים ריו אניטריו (כולל פרידה מכ-40 יורו על כבישי אגרה).

חלק ב' של הטיול – הפלפונז

אחרי כל כך הרבה נסיעות בחלק הראשון של הטיול בצפון יוון החלטנו לבלות את הימים הבאים בבטן גב בחוף ובבריכה באזור הפלופונז הדרומי.

טולו עיירת חוף מהממת לא גדולה עם רחוב אחד ראשי וארוך מלא במסעדות וחנויות מזכרות יפות כשמצדו התחתון החופים היפים של טולו עם סירות, צוקים ואיים במים. חנויות המזכרות קצת יותר איכותיות ומעניינות והחוף בעיר חולי, נעים וצלול. ניתן לשכור מיטות שיזוף ושמשיה בעלות כ- 7-8 יורו ליום או פשוט לשבת באחד מבתי הקפה שעל החוף ולהזמין משהו סמלי.

אפשר לשכור סירות מנוע לפי שעה ולהפליג לאיים הקטנטנים סביב ואפשר גם לנסוע עם הרכב לחופים סמוכים נוספים.

בכלל האווירה בטולו אותנטית ופשוטה וכל כך שונה מאווירת הקלאבים. לא פגשנו בימים אלו ישראלי אחד וגם בעלי המסעדות במקום לא ממש הצליחו לזהות מהיכן אנחנו.

מרבית המלונות בטולו פשוטים ואותנטיים. אנחנו בחרנו מלון עם בריכה במרחק של דקות הליכה ספורות מהים (ולא ממש על החוו) מלון 4 כוכבים חביב. לפרטים נוספים על המלון לחצו כאן

ימים שמונה עד עשר:

בשביל הגיוון עברנו לנאפליו הממש סמוכה (כ-20 דקות נסיעה) עיר של מצודות ונופים, ים מדהים, טיילת וכיכר עם סמטאות צרות מלאות חן, טברנות, גלידריות וחנויות מזכרות שפתוחות עד מאוחר. רק שעה וארבעים וחמש דקות מאתונה…

לינה בכניסה לעיר במלון 4 כוכבים נעים, מושקע ומרווח שהוא חלק מרשת מקומית ביוון, כמובן ללא בעיות חניה ועם ארוחת בוקר מגוונת ומעולה. לפרטים נוספים על המלון לחצו כאן

יום 11: צ'ק אאוט ונסיעה לאתונה החמה לקראת צהרים. בדרך עצירה בתעלת קורניתוס – סוג של פלא הנדסי – התעלה נכרתה בין השנים 1881 לבין 1893 ומקצרת את המרחק מהים האדריאטי לפיראוס ב-320 קילומטר. אפשר לקחת גם הפלגה בתעלה עצמה אנחנו עצרנו להתרשם ולהצטלם והמשכנו הלאה. אתונה חמה מאוד בקיץ ולכן עשינו סיבוב עם הרכב במספר מוקדים כמו בניין הפרלמנט והאקרופוליס אבל את עיקר חצי היום העברנו בקצת קניות בקניון אחרי כל הטבע והים… .

מאחר ולמחרת ציפתה לנו טיסת בוקר מאוד מוקדמת בחרנו בדירה 10 דקות משדה התעופה. דירה מקסימה (בשכונה סתמית) מאורגנת ומאובזרת למופת כולל מצרכים במקרר ובארונות. בסמוך לדירה מרכז קטן עם מסעדות ובתי קפה. פתרון מאוד נוח למי שמגיע בטיסת לילה מאוחרת או ממריא בטיסת בוקר מוקדמת. לפרטים נוספים על הדירה לחצו כאן

*** אשמח לשלוח סיכומים מפורטים של המידע שאספתי ברשת למתעניינים.

*** מוזמנים להצטרף לקבוצת פייסבוק: https://www.facebook.com/groups/tiuli/

לשיתוף הפוסט

LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

החופשה שלך מתחילה עכשיו

Booking.com

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.