מוזמנים לטייל יחד איתי

מסלול טיול בבולגריה
שבוע של סתיו בולגרי

מסלול טיול בבולגריה –

מסלול מעגלי של שבוע לכיוון וליקו טרנובו, פלובדיב, בנסקו וסיום בסופיה.

חזרנו מטיול של שבוע בבולגריה ונהנינו משפע של מרחבים פתוחים, נופים יפים וטבע מדהים.

בחרנו מלונות מפנקים ואכלנו אוכל טעים וטוב והכל במחירים נוחים מאוד.

ממליצה מאוד על טיול בבולגריה ומצרפת את כל הפרטים.

טיסות: עם וויזאייר – טיסות לואוקוסט קצרת ובסה"כ נוחות. אורך הטיסה כשעתיים וקצת לכל כיוון. הטיסות יצאו וחזר בזמן וגם המזוודות.

מזג אוויר: הטיול שלנו בבולגריה בעונת הסתיו (תחילת אוקטובר) קצת מחוץ לעונת הקיץ ולפני עונת החורף והסקי. אין כמעט תיירות חיצונית (בעיקר ישראלים שטיילו בתקופת החגים). מזג האוויר  היה מדהים קריר אבל שמשי ביום ובלילה אין צורך ביותר ממעיל קל.

מלונות: כל המלונות בדרגת 4-5 כוכבים עם ביקורות מעולות וציונים גבוהים בבוקינג – מצ"ב קישורים לכל המלונות  שלנו:

וליקו טרנובו – BRIDGES RESIDENECE HOTEL

פלובדיב – HOTEL GALLERY 37

בנסקו – KEMPINSKI GRAND ARENA BANSKO

סופיה – PREMIER BEST WETREN AIRPORT

קצת רקע על בולגריה:

טיול בבולגריה הוא הרבה יותר מבתי קזינו וממש לא רק סופיה או וארנה. בטיול בבולגריה יש כ"כ הרבה מקומות לטייל עם טבע ומרחבים יפיפיים.

בולגריה מדינה ענקית שמתפרשת על שטח של כ- 110,000 קמ"ר (בערך פי 5 ממדינת ישראל) עם אוכלוסייה של פחות מ-7 מיליון איש (כשבערך 1.3 מיליון איש מתוכם מתגוררים בעיר הבירה סופיה).

בטיול בבולגריה צריך לקחת בחשבון כי ישנם חלקים רבים לא מיושבים ולעיתים במשך יותר משעה לא פוגשים סופר או תחנת דלק ככה שכדאי להיערך מראש.

למרות זאת פגשנו טבע נפלא מקושט בצבעים של סתיו, מרחבים פתוחים, נופים קסומים של יערות, נחלים, מפלים, מערות והרים.

נסענו לא מעט ק"מ כ- 1,200 בשבוע ובכל זאת נגענו רק בחלק מהמדינה ונשאר עוד הרבה מה לראות ולעשות.

אין הרבה שילוט באנגלית והכתב שלהם קירילי אבל למרות זאת הסתדרנו מצוין ובנוחות עם גוגל מפות.

בולגריה היא עוד אחת ממדינות מזרח אירופה שהכלכלה שלהן עדיין לא הדביקה את הפערים מול מדינות אירופה המערבית. בנסיעה בין הערים נתקלים בכפרים קטנטנים ועתיקים ורואים לא מעט עזובה ועוני. בשל כך המחייה במדינה זולה משמעותית. והתייר הישראלי יכול ליהנות מערך הכסף שלו בבתי מלון טובים מאוד ובמסעדות מעולות.

אנחנו עשינו מסלול טיול שבוע בבולגריה ונגענו רק בחלק קטן מהמדינה ובהחלט יש לאן לחזור.

טיול בבולגריה – יום מס' 1 – נוסעים לוליקו טרנובו

מתחילים את הטיול בבולגריה ומיד עם הנחיתה, בשעות הצהרים המוקדמות, המשכנו בנסיעה של כ- 3.5 שעות ל- וליקו טרנובו Veliko Tarnovo.

וליקו טרנובו עיר עתיקה יפיפייה מתקופת ימי הביניים שהייתה בעברה בירת בולגריה. העיר שוכנת על גדות נהר היאנטרה ובנויה על הגבעות המקיפות אותו. במרכז העיר העתיקה בתים יפיפיים תלויים על צלע ההר, רחוב קניות ומסעדות אחד ראשי ומצודה שמשקיפה על כל העיר.

בדרך עברנו בעיירה קופרשטיצבה KOPRIVSHTITSA  (אל תתאמצו להגיד בקול רם) עיירה עתיקה ומקסימה עם רחובות אבן צרים. הבתים צבעוניים והחצרות היפיפיות מסתתרות מאחורי שערי עץ.

לאחר מכן המשכנו דרך מעבר ההרים טרויאן Troyan Pass. המעבר חוצה את הרי הבלקן ומגיע בשיאו לגובה של כ 1500 מטר. בפסגה רוחות חזקות וטמפרטורה שצנחה ל 6 מעלות ומונומנט ענק של קשת כניסה ולמרגלותיה לוחמים לציון שחרור בולגריה מהשלטון העות'מאני.

עם רדת החשיכה, אחרי נסיעה של כ 300 ק"מ במרחבים של בולגריה הגענו למלון שלנו. מלון בוטיק מחודש ומודרני ברחוב גנרל גורקו בוליקו טרנובו. הרחוב הכי יפה וכנראה גם הכי צר בעיר. הרחוב מאופיין במבני אבן ועץ יפיפיים ועתיקים אשר בנויים על דופן ההר וממש קרוב למרכז העיר.

מלון Bridges Residence מלון בוטיק יפיפה ואינטימי, מחודש (ממש) ומעוצב מבפנים במודרניות ונוחות. החדר וחדר הרחצה מרווחים ונוחים עם נוף מדהים. ממש רואים על כל פינה במלון שהוקדשה מחשבה רבה בעיצוב. לכניסה לאתר המלון לחצו כאן

בעל המלון בחור ממש נחמד שנכון לסייע בכל שאלה והמלצה.

ארוחת ערב במסעדה האלגנטית SHTASLIVECA למחרת אכלנו במסעדת EGO השכנה שלה.

טיול בבולגריה – יום מס' 2 – יום טיול וטבע באזור וליקו טרנובו

את ארוחת הבוקר מכין לנו בעל המלון עצמו. הכין "בניצה" (סוג של בורקס בולגרי טעים) אפויה טרייה על הבוקר ומיץ פירות סחוט טבעי. הארוחה קצת מצומצמת במגוון שלה כנראה בגלל שקשה לגוון לכ"כ מעט חדרים.

לאחר הארוחה יצאנו ליום טיול וטבע באזור וליקו טרנובו כ- 250 ק"מ הלוך חזור. התחלנו במפלי חוטניסטה Hotnista כחצי שעה  נסיעה מהעיר. הכניסה חופשית ותוך מספר דקות הליכה מגיעים למפלים המקסימים.  בכניסה למפלים מסעדה קטנה.

עוד נסיעה של כחצי שעה הובילה אותנו אל מפלי קרושנה krushuna waterfalls – הכניסה בעלות שקלים בודדים ומשם הליכה של כמה דקות בדרך נעימה וסלולה ועוד עלייה קצרה ביער. המסלול מעגלי  ודי קליל. המפלים והבריכות התכולות שהם יוצרים פשוט מקסימים. פוגשים את העוצמה והקסם של הטבע במלואם ובמיטבם.

נסיעה של כ- 20 דקות  נוספות ליעד הבא מערת דבטשקה devetashka. גם כאן הכניסה בשקלים בודדים וההליכה קצרה ונוחה על גשר מעל הנהר עד המערה. המערה מורכבת ממספר חללים ענקיים בגובה הקרקע שנוצרו בתוך בטן ההר. חללי המערה משמשים בית גידול ליונים ועטלפים וממש שומעים את המיית היונים.

עם סיום הסיור במערה חזרנו  לעיר לביקור במצודת צרבאץ Tsarevets fortress העתיקה. המצודה משקיפה על העיר והפכה לסמל ההיכר שלה. מטיילים סביב חומות המצודה, הנופים ופעמוני הענק שלה ואפשר ממש להרגיש ולדמיין את ההיסטוריה.

כל המסלולים ברמת קושי קלה והמראות מרהיבים. הגענו לכל היעדים ממש בקלות בעזרת גוגל מפות.

טיול בבולגריה – יום מס' 3 – עוד יום של נסיעה ארוכה ומעבר מוליקו טרנובו לפלובדיב

ממש ביציאה מהעיר עצירה בכפר ארבנסי arbanasi. כפר יפה ועשיר (בין הבודדים) בבולגריה. היה יחסית מוקדם והכפר עוד לא ממש התעורר אז המשכנו. כנראה שבאמצע היום יותר נחמד לטייל ברחובות האבן המטופחים. הבתים נראים מאוד יפים והחצרות מוקפות חומות אבן ושערי עץ יפיפיים אטומים שלצערנו מסתירים את מרבית החצרות היפות.

ממשיכים  בנסיעה לכפר אטרה etarat ובו מוזיאון כפר פתוח עם שחזור של כפר בולגרי עתיק הכולל בתי מלאכה קטנים שפועלים בכוח זרם המים ושחזור של רחוב עם חנויות מזכרות. מקום בהחלט חביב ומומלץ לעצירה קצרה על הדרך.

לאחר מכן התחלנו את העליות של מעבר ההרים שיפקה Shipka Pass שחוצה את הרי הבלקן בגובה 1150 מטר. נסיעה כמעט לבד במעלה היער – אנחנו וצבעי השלכת.

בהמלצת בעל המלון המשכנו עוד כ 10 דקות נסיעה למונומנט Buzludzha. מונומנט ענק של המפלגה הקומוניסטית עם תצפית מדהימה על דרום וצפון בולגריה. בכלל בולגריה מלאה במונומנטים ענקיים של גיבורי מלחמה. אישית לא ממש התחברתי.

עצירה קצרה בכנסיית שיפקה The Shipka Monastery המעוטרת בזהב ומסמלת את תחילת שחרור בולגריה מהשלטון העות'מאני. משם דרך קאזאנלק ועמק הורדים (זו לא העונה אז לא ראינו שדות של ורדים) לפלובדיב.

hotel gallery 37 מלון בוטיק מיוחד בלב ליבה של העיר העתיקה של פלובדיב. המלון שוכן בבית היסטורי ממש מול התאטרון הרומי העתיק. בכניסה לעיר העתיקה יש מחסום אך לאורחי המלון יש כניסה עם רכב וחניה די סמוכה למלון. לכניסה לאתר המלון לחצו כאן

לאחר התרעננות ירדנו לרובע קאפאנה שבו עיקר המסעדות וחיי הלילה של העיר. אזור מקסים ותוסס עם מבחר מקומות ישיבה מעניינים ואמנות רחוב על הקירות.

פלובדיב היא העיר השנייה בגודלה בבולגריה ואחד היעדים התיירותיים שלה. יש לפלובדיב היסטוריה עתיקה אבל גם הווה תוסס ומודרני. יש האומרים שהיא אחת הערים הראשונות באירופה כולה ואפשר למצוא בה שרידי תאטרון ואמפי רומיים עתיקים  אך מצד שני זכתה גם כתואר בירת התרבות של אירופה לשנת 2019.

טיול בבולגריה – יום מס' 4 –  יום טיול באזור פלובדיב

גם בפלובדיב המלון שלנו הוא מלון בוטיק קטן יחסית וכדי למלא את המגוון של ארוחת הבוקר בוחרים את תפריט ארוחת הבוקר ערב. לפני כך שארוחה אלגנטית וערוכה שלנו מחכה לנו בבוקר.

המלצת הבית היא מגש ברוקסטות אלגנטי ופראנץ' טוסט ואפשר לבחור גם ארוחה רגילה שכוללת חביתה, ירקות, גבינות, קרואסונים וכו' – אין כמעט בופה והכל מוגש על מגשים לשולחן.

לא רצינו להתרחק מדי ויצאנו לכפרים ברסטוביצה ופרושטיצה ולוילה יוסטינה. דרך יפה ומלאה בכרמים אך הכפרים עצמם די סתמיים ולא מרשימים. ברחובות יושבים מוכרי ענבים מחוץ לבתים ומנסים למכור את מרכולתם. הכל נראה די מיושן ולא ממש אלגנטי. וילה יוסטינה היא יקב יפה עם טעימות יין, מסעדה ואפילו מלון. משם המשכנו לאגם ווצ'ה VACHA שהיה גם הוא די סתמי.

באטרקציות של גוגל מצאנו מפל נחמד בקרבת מקום ואחרי הליכה נינוחה של כק"מ ביער הגענו אליו.

חזרנו לפלובדיב ועצרנו בסופרמרקט מטרו שהמליצו עליו. סופר ענק (מדי) ומזכיר את קוסטקו האמריקאי. היה לנו גדול מדי וחזרנו למלון ולעיר העתיקה לסיבוב בין הבתים העתיקים והיפים ולכיוון התאטרון הרומי העתיק. ארוחת ערב במסעדת "הפי" שקיבלה הרבה המלצות. תפריט מגוון וטעים.  סה"כ מסעדה עממית והמחירים כמובן זולים כמו בכל בולגריה.

מסלול טיול אופציונלי יכול להיות "גשרים נפלאים" כשעה וחצי נסיעה מפלובדיב שני גשרי סלע טבעיים וענקיים שמתחתיהם נחל.

טיול בבולגריה – יום מס'  5 –  נסיעה לבנסקו

יצאנו בבוקר לכיוון בנסקו, נסיעה ישירה של קרוב לשלוש שעות. נאלצנו לוותר על הגשרים הנפלאים שמאוד רציתי לראות כי עצירה היתה ממש מאריכה את הדרך. שוב בעזרת גוגל מפות מצאנו מערת נטיפים "על הדרך" cave snejanka. מסלול (אדום) של כ- 1 ק"מ בעליה די קשה אבל אם אני הסתדרתי כנראה שלא כ"כ נוראה😁

בקצה העלייה, בכניסה למערה, יש שומר שגובה תשלום (פעוט) ומוכר קצת שתייה. השומר עולה ויורד כל יום את המסלול רגלית. סיור קצר במערה המרשימה וירידה הרבה יותר נינוחה בשבילי היער בחזרה לרכב.

המשכנו לכיוון בנסקו דרך וולינגראד. בשלב הזה של הדרך העיירות נראות קצת יותר יפות ומתויירות יחסית למה שראינו עד כה.

בנסקו עיירת סקי אירופאית קלאסית שוכנת סמוך להרי פירין בבולגריה. בעיירה שפע בתי מלון בכל הרמות, מסעדות, חנויות ספורט וסקי וכו'.

בנסקו יפיפייה מלאה בבתי מלון עשויים מעץ ואדניות פורחות. אחרי שני מלונות בוטיק קטנטנים ואינטימיים הגענו למלון קמפינסקי המפואר Kempinski Hotel Grand Arena Bansko ורחב ידיים (המומלץ ביותר בבנסקו). לכניסה לאתר המלון לחצו כאן

החדר מרווח והנוף מהמרפסת מדהים. אחרי התארגנות קלה ירדנו לבדוק את הספא. מבחר סוגים של סאונות, ג'קוזי פנימי וחיצוני, בריכה מקורה ענקית ועוד בריכה חיצונית מחוממת ונעימה. פשוט חוויה.

בערב העיירה מאוד חשוכה ואין כמעט תאורת רחוב לכן החלטנו לאכול במסעדה האיטלקית של המלון come prima המומלצת. המסעדה זכתה בפרס המסעדה הטובה ביותר בבולגריה ב- 2020. שירות מעולה, אוכל טעים עם הגשה מדליקה. המחירים קצת יותר גבוהים מן הסתם ומתקרבים לארץ אבל בהחלט שווה את החוויה.

טיול בבולגריה – יום מ' 6 – יום רגוע באזור בנסקו

יום רגוע בבנסקו אחרי כל הנסיעות של הימים האחרונים. אחרי ארוחת הבוקר יצאנו לסיבוב רגלי קצר בעיירה היפה. העיירה די מנומנמת בתקופה זו של הסתיו מאחר ואין כרגע עונה ורבים מבתי העסק כולל הרכבל סגורים. המשכנו בנסיעה לאגם מלאכותי יפיפה שנוצר מסכר belizmata dam. יש במקום מסעדה שאפשר לשבת בה אם רוצים. עוד נסיעה קצרה ביציאה מהעיירה (מסתבר שזה ממש בסוף הרחוב של המלון ואפשר גם ברגל) שביל אקולוגי eco-trail של Demyanishka River.

נכנסים ליער ויש מספר מסלולים. לאן שלא פונים מקסים. אנחנו ירדנו לשפת הנהר ואח"כ המשכנו לאורך השביל ביער ופגשנו פטריות בכל מיני גדלים וגוונים. הנוסחה המושלמת שמשלבת מזג אוויר מדהים וטבע מכל כיוון. אפשר בקלות להתחבר לשקט ושלווה כאן🍂 לצאת לטיול רגלי לשום מקום מיוחד ביער לצד הנחל ולפגוש פטריות בכל מיני גדלים וגוונים 🍄🍄🍄.

בחזרה לעיירה עצרנו במסעדה מקומית בנויה מקורות עץ לצהרים וחזרנו למלון ליהנות ממתקני הספא ולנוח. בערב חזרנו למסעדה האיטלקית של המלון לסיבוב טעימות מוצלח נוסף 😍

טיול בבולגריה – יום מס' 7 – סופיה

לקראת סיום הטיול בבולגריה יוצאים אחרי ארוחת הבוקר לנסיעה אחרונה. נסיעה בכבישים ממש נוחים במשך כשעתיים וקצת לסופיה. בשעות הצהרים החזרנו את הרכב בשדה התעופה. השארנו את המזוודות במלון Best Western Premier Sofia Airport Hotel הסמוך לשדה  (נערכים לטיסת הלילה) ואף מציע שירות שאטלים חינמי לשדה התעופה. לכניסה לאתר המלון לחצו כאן

יצאנו עם מונית למרכז העיר סופיה. ירדנו באזור ארמון התרבות עם הגנים והמזרקות היפים, טיילנו בשדרות ויטושה המקסימות  עם המסעדות והגלידריות שהיו מלאות באנשים בצהרי יום א' סתווי ושמשי וקפיצה לקניון במרכז העיר.

חנות מאוד יפה בשדרות ויטושה היא החנות של עמי ותמי. גן עדן לילדים ולילדים בנפשם. חנות ממתקים מעוצבת ומקושטת עם גלידות מיוחדות, קריוטושים צבעוניים, צמר גפן מתוק צבעוני ועוד מלא מתוקים.

לדעתי האישית העיר לא מדהימה ואין מה לעשות בעיר עצמה מעבר לביקור קצר.

אחרי ארוחת ערב חזרנו למלון לשנת לילה קצרה לפני הטיסה ב- 6.20 למחרת בבוקר.

בסיכומו של טיול שבוע בבולגריה גילינו מדינה יפיפייה וגדולה, מלאה באוצרות טבע ומסלולי טיול יפיפיים. יש לבולגריה הרבה מה להציע מעבר לשופינג וקזינו. למרות שנסענו לא מעט ק"מ ביקרנו רק בחלק קטן מבולגריה ובטוח עוד נשוב. בולגריה אמנם מדינה ענייה אך אפשר למצוא בה כמובן גם בתי מלון ומסעדות מפוארות במחירים יותר מסבירים לקהל הישראלי מה שבהחלט מוסיף לה אטרקטיביות.

לשיתוף הפוסט

LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

החופשה שלך מתחילה עכשיו

Booking.com

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.