מוזמנים לטייל יחד איתי

לוגו אתר TRAVELIMORE

טיול בניו יורק והאזור

מסלול טיול בניו יורק  והאזור למתקדמים

ניו יורק – העיר המפורסמת והתוססת ביותר בעולם. עיר שלא מפסיקה לחדש ולהתחדש שאף פעם לא משעמם לחזור אליה. על גורדי השחקים שלה, המוזיאונים, המוניות הצהובות, בתי הקפה, המעדניות והמאפיות המיוחדות. בקיצור מרכז העולם! מה שבטוח שטיול בניו יורק לא יהיה משעמם או מאכזב לעולם!

ביקור שלישי שלנו בעיר הגדולה והחלטנו לחזור לשבוע של בילויים, קניות, קצת "ספורט" ואווירה. בתוכנית: חלק ראשון לינה בברוקלין (קצת שיקולי תקציב), יציאה ליומיים שלושה מחוץ לעיר וחזרה למלון מרכזי במנהטן. בחרנו רק אטרקציות שלא הספקנו בפעם הקודמת או כאלה שממש בא לנו לחזור אליהן.

טיסת קונקשיין בטורקיש איירווייס – כל נוסע זכאי ל-2 מזוודות – יש מלא מקום לקניות  🙂 ובאופן כללי חברה מעולה.

מסלול טיול בניו יורק והאזור לפי ימים:

טיול בניו יורק והאזור – יום מס' 1:

נחתנו בניו יורק בשעות הבוקר המאוחרות ולקחנו מונית למלון בברוקלין – Best Western PLUS Prospect Park Hotel. מלון 3 כוכבים חביב, חדש ונקי מאוד, חדרים לא גדולים אבל לא צריך מעבר. לארוחת בוקר מגישים בייגל, וופל אמריקאי, מכונת קפה הפוך וחדשות CNN בטלוויזיה ברקע . מלון פשוט וטוב. יש חניה למי שצריך. המלון נמצא ממש בצמוד לתחנת הרכבת התחתית ונגיש לכל מקום (יתרון משמעותי כשחוזרים עייפים עם קניות) – 40 דקות ממנהטן, 8 דקות נסיעה מגשר ברוקלין ושכונת וויליאמסבורג, 5 דקות נסיעה מפרוספקט פארק. מלון ואזור מצויינים למי שמגיע לטיול בניו יורק ומוגבל קצת בתקציב לכניסה למלון לחצו כאן

לאחר מנוחה קצרה (בכל זאת אחרי טיסת לילה) התחלנו את הטיול שלנו בניו יורק עם גשר ברוקלין והפארק לידו.

פארק וגשר ברוקלין מחבר את מנהטן עם רובע ברוקלין כשקו הרקיע של לב מנהטן נפרש לפני העוברים ושבים. כולם ממליצים (ובצדק) ללכת בשעות הערב מברוקלין אל מנהטן, או אז מתקבל מראה מרהיב ועוצר נשימה של כל הבניינים והאורות. הליכה כחצי שעה ומסיימים בדאון טאון מנהטן.

מהדאון טאון המשכנו בתחתית ישירות למרכז העולם הטיימס סקוור. האווירה במקום מחשמלת ומלאת אנרגיה של אורות, אנשים, מסכים וכו'. המקום מפעים בעוצמתו כל פעם מחדש.. לאחר שספגנו קצת מהאווירה המחשמלת וחזרנו עייפים ומרוצים למלון. טיול בניו יורק בלי ביקור בטיימס סקוור הוא בלתי אפשרי.

טיול בניו יורק והאזור – יום מס' 2:

ביום א' בשעה 12:00 משחק כדורסל NBA במדיסון סקוור גארדן WOW – של חווייה ואווירה. הזמנו כרטיסים מראש עוד מהארץ שווה כל דולר. חוויה מומלצת לכל מי שחובב ספורט ומגיע לטיול בניו יורק בעונת המשחקים. לאחר מכן קפצנו לסנטרל פארק. עוד מקום שתמיד כייף לחזור אליו לתפוס קצת שלווה. לקחת הפוגה קלה מהרחובות ההומים תוך כדי טיול בין השבילים או לשבת כך סתם על ספסל. לא לשכוח לבוא עם בוטנים לסנאים 🙂 . ביציאה מהפארק ברחוב 50 נחמד לעצור ב- Apple Store עוד סמל אמריקאי עוצמתי.

טיול בניו יורק והאזור – יום מס' 3:

ממשיכים את הטיול בניו יורק ויוצאים קצת החוצה ממנה. הבוקר החל באיסוף הרכב שכור שהזמנו ויציאה לכיוון פסילבניה וקהילת האיימיש במחוז לנקסטר עם לינה באזור. מחוז לנקסטר הוא למעשה ביתם של קהילת האיימיש, צאצאי המהגרים מהולנד, קהילה של חקלאים שאימצו לעצמם את אורחות החיים של אבותיהם מן המאה ה-19. הכל נותר מסורתי: הלבוש (מגבעות לגברים וזקנים, הנשים בשמלות ארוכות וכהות), כלי התחבורה בעיקר עגלות, אמצעי העבודה בחקלאות ועוד. הם אינם מחוברים לחשמל ובוודאי לא לכלי התקשורת. למען האמת, היה קצת מאכזב לא ראינו הרבה אנשים בלבוש המסורתי אלא בעיקר עיירות יפות. והרבה חנויות מזכרות, עבודות עץ ומוכרים לבושים בבגדים מסורתיים. קצת מסחרי לטעמנו. בכל זאת היציאה ברכב מהעיר הגדולה לעיירות הקטנות בהחלט חווייתית.

באזור ובדרך: סיור במרכז המבקרים במפעל הארלי דיווידסון שבעיר יורק פנסילבניה, הסיור אורך כשעה והוא עובר באגפים ומחלקות שונות של המפעל. עולם השוקולד של הרשי . העיר הרשי קרויה על שם יצרן השוקולד המפורסם ויש בה מרכז מבקרים ענק, ניתן לחוות את "עולם השוקולד" למרות שבפועל כבר לא מייצרים שם שוקולד. אפשר לצאת לסיור נחמד. במהלך הסיור לומדים על תהליך הפקת השוקולד. קצת ילדותי אבל בנובמבר היה ממש ריק אז חביב וקליל. כמובן בסיום חנות שוקולדים ענקית וצבעונית של…הרשי כמובן.

הגענו בערב ללינה במלון בעיירה סטרסבורג במלון הולידיי אין אקספרס – מלון מעולה, חדרים מרווחים ונקיים, שירות טוב וארוחת בוקר מגוונת. לעוד פרטים על המלון לחצו כאן

טיול בניו יורק והאזור – יום מס' 4:

בדרכנו חזרה עצרנו בג'רזי גרדנס באאוטלט לקניות ואחר הצהרים המשכנו למשחק הוקי קרח בברונקס. משחק משונה, מהיר ואלים ולא ממש הספקתי לעקוב אחרי הכדור. חזרנו ללילה נוסף במלון בברוקלין.

טיול בניו יורק והאזור – יום מס' 5:

עם בוקר יצאנו לצפון מדינת ניו יורק האפ סטייט ניו יורק ועמק ההדסון עם העיירות היפות והיוקרתיות שקוראים עליהן בספרים או רואים בסרטים. אליהן נוסעים האמריקאים העשירים לחופשת סופ"ש מחוץ לעיר. במרחק של כשעה נסיעה מהעיר ניו יורק נעלם הקצב המהיר של העיר והשלווה והטבע תופסים את מקומו. קיבלנו בונוס של נסיעה בעונת הסתיו כשכל העצים עטופים בעלי שלכת בגווני צהוב, כתום ואדום – מראה מרהיב.

בחרנו לבקר בשתי עיירות בעמק ההדסון קולד ספרינג Cold Spring עיירה אמריקאית קטנה וציורית על גדות ההדסון, עם הרבה בתים היסטוריים, גלריות, בוטיקים, חנויות עתיקות ובתי קפה מלאי אווירה. בסמוך לעיירה בית בוסקובל Boscobel gardens בית אחוזה היסטורי מראשית המאה ה-19 שהוסב למוזיאון. גולת הכותרת של המקום היא גני הורדים, המזרקות והפסלים שמקיפים את בית האחוזה וכמובן הנוף של הנהר ועמק ההדסון.

טריטאון Tarrytown אף היא עיירה היסטורית נוספת השוכנת על גדות ההדסון, בסמוך לה שוכנת אחוזת רוקפלר אשר בה התגוררו ארבעה דורות של משפחת רוקפלר, אפשר להתרשם מהארכיטקטורה ומיצירות האמנות במקום כמו גם מהגנים היפים, הנוף והפסלים. הסתפקנו בנסיעה בעיירה.

משם המשכנו לפארק המדינה בר מאונטיין – BEAR MOUNTAIN STATE PARK (כ-70 ק"מ ממנהטן) אחד מאתרי התיירות היפים באזור בגובה כ-435 מטרים. ברחבי הפארק ישנן נקודות תצפית רבות מהן נשקף נוף ירוק, מרהיב ועוצר נשימה של הרקע של מנהטן. בפארק מסלולי טיול רבים, צמחיה עשירה ואוויר צח ונעים. ישנו אפילו מלון/אכסניה 2 כוכבים למי שרוצה להישאר באזור או סתם להתנתק. לפרטים נוספים על המלון לחצו כאן

אנחנו בכל אופן חזרנו לעת ערב לעיר ניו יורק ללינה במנהטן. 2 לילות אחרונים במלון מריוט קורט יארד מלון 4 כוכבים במיקום מעולה במרחק של דקות הליכה בודדות מהטיימס סקוור, סנטרל פארק, רוקפלר סנטר. תחנת תחתית במרחק של דקות הליכה. חדרים נקיים וצוות אדיב. לפרטים נוספים על המלון לחצו כאן

שני מקומות נוספים באזור שלא הגענו אליהם: בגדה המערבית של ההדסון ממוקמת גם האקדמיה הצבאית המפורסמת של ארצות הברית ווסט פוינט. פארק הארימן – רק 48 ק"מ מניו יורק מצפון לניו יורק. משתרע של 189 קמ"ר ומלא באגמים ונחלים שבחלק ניתן לטבול וכמובן המון מסלולי הליכה ונקודות תצפית.

טיול בניו יורק והאזור – יום מס' 6:

יום המחרת הוקדש לאזור צ'לסי והמיט פקינג. התחלנו את היום בכיכר יוניון סקוור היפה .עוד כיכר מלאת אווירה במנהטן ובה מספר חנויות ענק מעניינות. משם המשכנו לשכונת צ'לסי. שכונה ניו יורקית אופנתית ומיוחדת. באזור מגוון מסעדות, ברים ופאבים, טיילת עילית ושוק אוכל. פשוט נעים סתם כך לשוטט ולטייל ברחובות השכונה ולעצור לנוח בבית קפה.

טיילת ההיי ליין – טיילת עילית שבנויה על שרידי פסי רכבת היסטוריים ששימשו את מפעלי הבשר הסמוכים, עברה שיפוץ ושינוי ייעוד וכיום משמשת כמסלול טיול עילי הכולל ריצוף דק, מדשאות, פינות ישיבה ואדניות צומחות, הכל משולב בפסי הרכבת הישנים ומשקיף על העיר. ניתן לעלות ולרדת מהטיילת כל כמה רחובות (נגיש גם לנכים).

הצלסי מרקט – שוק אוכל מעוצב ומקסים וכמובן טעים המכיל מסעדות, מעדניות, מאכלי ים, מאפיות בוטיק וחנויות כלי בית. מומלץ להגיע רעבים..

אזור המיט פאקינג הגובל עם שכונת צ'לסי, הוא אזור התעשייה הישן, אשר שימש בעבר את בתי המטבחיים והמפעלים לאריזת בשר. כיום, האזור משמש בעיקר את תעשיית האופנה וגם הוא שוקק חיים ומלא בבתי קפה, מסעדות, מועדונים, גלריות וכמובן חנויות מעצבים.

טיול בניו יורק והאזור – יום מס' 7:

יום נוסף הוקדש לשיטוט ברחובות העיר. התחלנו את הבוקר בדאון טאון בתחנת באטרי פארק : פארק חביב בקצה הדרומי ביותר של מנהטן. ממש בסמוך לפארק – שייט חינמי במעברות של סטייטן איילנד Staten Island Ferry עם תצפית מרחוק על פסל החירות (במקום הפלגה לפסל החירות,) המעבורת בצבע צהוב – כתום. מפליגה כל חצי שעה עגולה ממנהטן לסייטן איילנד. בחזור גיחה לגראונד זירו קומת הקרקע של מרכז הסחר העולמי, בו עמדו פעם מגדלי התאומים, עד שקרסו. סיבוב קצר באזור הוולסטריט והבורסה אזור הסחר והעסקים של ניו יורק. משם תחתית לחלק המרכזי יותר של העיר. וויתרנו על צ'ינה טאון הצפופה והמשכנו לליטל איטלי וממנה לשכונת הסוהו האופנתית על הדרך חנויות וגלריות מיוחדות וקטנות. פשוט לשוטט ולטייל ברחובות השכונה הנעימה. ולהיכנס לחנויות שנראות מעניינות. להתרשם מפינות מחמד וציורי רחוב על הקירות. לסיום היום – טיסת לילה לארץ.

טיול בניו יורק  – אז מה היה לנו? הרבה אווירה וקניות, אוכל טוב וגם ג'אנק פוד אמריקאי, משחק NBA לתפארת ומשחק הוקי קרח קצת מוזר אבל בכל זאת חוויה, רחובות מקסימים מלאי הפתעות קטנות, קצת טבע קסום ושלווה מחוץ לעיר.

להתראות ניו יורק עד הפעם הבאה…

לשיתוף הפוסט

LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

החופשה שלך מתחילה עכשיו

Booking.com

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.