מוזמנים לטייל יחד איתי

לוגו אתר TRAVELIMORE

חופשה בוינה הקסומה

חופשה בוינה, בירת אוסטריה, מציעה למבקרים בה שילוב של היסטוריה ותרבות עשירה

וארוכת שנים לצד עיר מודרנית ומפותחת.

ביציאה לחופשה בוינה היפה תמצאו  עיר אלגנטית, נעימה ונוחה לטיול.  עיר עשירה בהיסטוריה ותרבות עם שטחים נרחבים של ארמונות, גנים, פארקים, פסלים, שבילי האופניים ובתי קפה קלאסיים וותיקים.

טיסות: טיסת וויזאייר בשלישי בערב וחזור בשבת בצהרים השאירה לנו 3 ימים מלאים בעיר.

תחבורה: מהשדה למלון ובחזרה נסענו בתחב"צ המקומית – נוח וזול. לקחנו מלון די מרכזי והלכנו לא מעט. למקומות שההליכה בהם היתה קצת יותר רחוקה נעזרנו בקורקינטים של ליים/בירד. מאוד נוח וחוויה בפני עצמה.

גוגל מפות נותן הנחיות מפורטות של מסלולים וקווים.

לינה: מלון mgallery konzerthaus Vienna   – 4 כוכבים סופריור – מלון מצויין ונקי במיקום  מרכזי במרחק של כמה דקות הליכה מלא מעט אטרקציות. לכניסה למלון לחצו כאן

מזג אוויר: הגענו בתחילת יוני – חם רוב הזמן אך מאוד נעים בצל. רוב המקומות לא ממוזגים כך שכדאי להתלבש בהתאם. חשוב לקחת מלון עם מיזוג כי כשחם אז חם כמעט כמו בארץ. יש אור יום עד סביבות 21.00.

חופשה בוינה – המסלול שלנו:

יום 1

פתחנו את היום הראשון לחופשה בוינה בצעידה קצרה מהמלון לכיוון כיכר סטפאנפלאץ המרכזית. בסמוך לכיכר קתדרלת סטפן הקדוש אחת מסמלי העיר. הקתדרלה בגובה ב- 136 מטר מרשימה וגבוהה בנויה בסגנון גותי מפואר ומלאה פסלים ואלמנטים עיצוביים. ניתן לעלות רגלית או במעלית בתשלום לתצפית מראש הקתדרלה.

בכיכר ובסביבתה שוק אוכל ומזכרות מקומיות בביתני עץ. לצידם מבחר גדול של מסעדות ובתי קפה. בסמוך לכיכר סטפאנטפלאץ שני רחובות הקניות המפורסמים של וינה KARNTNER STRAS ו GRABEN עם מיטב המותגים היוקרתיים.

לאחר מכן המשכנו לארמון הופברג המפואר הממוקם במרכז העיר ושער הכניסה לעיר.  בחזור עצרנו במוזיאון אלברטינה ובבניין האופרה של וינה.

נוסף על כך תמצאו באזור את: כיכר הלדנפלאץ, בית העיריה, שעון האנקור, כיכר מיכאל הקדוש, כיכר היהודים, כיכר מינורטין, קפה סנטרל, קליינס קפה, דוכן נקניקיות BIETZINGER WURSTELSTAND , מסעדת FIGLMULLER

לאחר הפסקה קלה במלון קפצנו בשעות אחה"צ לגנים היפים של ארמון בלוודר. הארמון שימש כבית קיץ של בית המלוכה ונבנה בסגנון בארוק במאה ה- 18. הגנים נבנו בסגנון צרפתי שמשלב גנים, שבילי חצץ, פסלים ודמויות עם אלמנטים של מים על פני מספר מפלסים.

מומלץ לקנות במעדניה או בסופר כריך/מאפה/עוגה/פירות חתוכים ולשבת בניחותא על אחד הספסלים.

ממש סמוך לארמון נמצאת מבשלת סלאם בראו. חצר בירה עליזה ושמחה עם המון אווירה ואוכל טעים. הזמנו שניצל וינאי ותפ"א ולקינוח שטרודל תפוחים נפלא עם רוטב פודינג וניל חם וטעים. בניין המסעדה נבנה ב- 1717 במקור כמנזר. המקום פועל כמבשלת בירה כ- 85 שנה ומ- 1994 נפתחה המסעדה במקום שבו היו פעם מגורי המשרתים במנזר. בהחלט מקום נחמד לביקור.

המזרקה של ארמון שוורצנבג hochstrahlbrunnen schwarzenbergplatz – ממש סמוכה למלון שלנו וכל ערב סיימנו בביקור בה. מזרקה גבוהה ומרשימה שמחליפה צבעים בלילה. המזרקה נבנתה ב- 1873 לכבוד החיבור של וינה לצינור מוביל מים מהאלפים.

יום 2

הבוקר השני של החופשה בוינה התחיל באזור רובע המוזיאונים ורחוב מריה הילפר Mariahilfer Strasse. רחוב תוסס ומלא אנשים, חנויות (אופנה, עיצוב הבית וכל מיני), בתי קפה ומעדניות. גם כאן מומלץ לקנות עוגה/מאפה/כריך באחת ממבחר הקונדיטוריות הפזורות ברחוב ולספוג את האווירה. על רבות מהן כתוב תאריך ההקמה אי שם בשנת אלף שמונה מאות ומשהו.

משם ירדנו לשוק נאשמרקט – על אף ההמלצות היה מאכזב. מרגיש כמו מלכודת תיירים. יש יותר מסעדות מדוכנים ובהחלט אפשר לוותר.

אחה"צ יצאנו לכיוון בית הונדרטוואסר – Hundertwasser House. הבית שוכן בשכונה רגילה לחלוטין אך הוא עצמו בעיצוב צבעוני וייחודי שהפכו אותו לאטרקציה בפני עצמה. בסמוך לו נמצא גם מוזיאון הונדרטוואסר. אין באזור עוד אטרקציות אבל כדאי לקחת את הזמן להתרשם מיצירת האמנות הזו. למרות שאין באזור עוד אטרקציות הביקור בהחלט מומלץ.

משם המשכנו לפראטר פארק PRATER PARK עם גלגל הענק של וינה. מסתבר שמדובר בלונה פארק עם מבחר מתקנים לכל המשפחה כולל מתקני אקסטרים מכובדים. לא היו תורים גדולים באף מתקן והכניסה היא בתשלום פר מתקן. מקום חובה למשפחות עם ילדים ונחמד מאוד גם למבוגרים. מקום עם אווירה עליזה של קרנבל. בסמוך למתקנם ישנו הפארק עצמו עם המון ירוק, ספסלים, שבילי הליכה ואופניים.

אכלנו ארוחת ערב בפאב/מסעדה ממש נחמדים בכניסה לפארק.

יום 3

היום השלישי לחופשה בוינה הוקדם לארמון שנברון Schloss Schönbrunn המדהים. לא הזמנו כרטיסים מראש באינטרנט כי כשאנחנו בחופש לא בא לנו להתחייב על שעה. היה תור של כשעה וחצי כשהגענו אז וויתרנו על הסיור בחדרים בפנים למרות ההמלצות הרבות. המשכנו לגנים המדהימים (בדיעבד היינו צריכים לקנות כרטיסים ללכת לסיבוב בגנים ופשוט לחזור לסיור).

אחרי הסיבוב בגנים עברנו שוב במריה הילפר ומשם בדרך חזרה למלון עצרנו ב- STAD PARK. גן פסלים יפיפה במרכז העיר ממש סמוך למלון. פארק יפיפה עם שבילים, שעון פרחים, אגם ומלא צעירים שמתכנסים להם על הדשא.

בערב יצאנו למסעדה מקסיקנית טעימה וחזרנו לבירה ושטרודל בסלאם בראו.

בסיכומו של דבר וינה יפה ומרשימה מלאה מבנים היסטוריים, פסלים, גנים, מזרקות ועוד. כל טיול רגלי במרכז העיר העתיקה יוביל אתכם למקומות יפים עם בתי קפה מדהימים גם בלי המלצות מיוחדות.

רשימת אטרקציות והמלצות מרכזיות לחופשה בוינה:

PARK PRATER – פארק של כ- 4.5 ק"מ עם מסלולי הליכה, פינות ישיבה, אגם, מגרשים, דוכני אוכל ועוד. מתקני שעשועים רבים כולל גלגל הענק המפורסם WURSTELPRATER מוזיאון השעווה, פלנטריום ועוד.

STADPARK – פארק מרכזי וגדול נוסף סמוך לעיר העתיקה. מפורסם בפסלים הרבים שבו, שבילי הליכה, מתקנים, שעון פרחים, מדשאות, אגם ועוד.

ארמון שונבורן – המפורסם והמתוייר ביותר. – אפשר לקחת סיור ל- 22 החדרים או 40 חדרים. הכל מפואר ובנוסף, יש גנים, מזרקות, מבוכים ועוד. בית קפה גלורייטה במתחם בקצה הגן עם תצפית מדהימה על העיר.

BELVEDER PALACE  מתחם גנים מלכותיים יפיפה. – הוקם במאה ה- 18. מבנה אחד היה מיועד רק לנשפים, גנים מפוארים.

HOFBURG IMPERIAL PALACE – גן חביב במתחם ארמון הופבורג

כיכר HELDENPLATZ   סמוך לארמון הופבורג מפורסמת בזכות שני פסלים גבוהים.

כיכר סנט מייקל MICHAELERPLATZ  עם מבנים אוסטריים מפוארים.

כיכר מינורטין MINORITENPLATZ עם מבנים היסטוריים וכנסיה.

כיכר וקתדרלת סטפנספלאץ STEPHANSPLATZ אחת המרשימות. יש אפשרות לטפס לתצפית על העיר. כיכר תוססת מלאה בבתי קפה, חנויות ומסעדות.

ובסמוך רחובות הקניות KARNTNER STRAS ו GRABEN  – שני רחובות תוססים.

כיכר היהודים JUDENPLATZ עם מבנה קוביה לבן. סמוך לה המוזיאון היהודי.

נהר הדנובה – חוצה את העיר.

AUSSERES BURGTOR שער הכניסה לעיר העתיקה. סוג של שער נצחון.

RINGSTRABE הטבעת המקיפה את העיר העתיקה וכוללת מס' רב של מבנים ואטרקציות כמו בניין הפרלמנט, בית העירייה, האופרה, ארמון הופבורג.

ANKERUHR – שעון ארט נובו מעוצב ומפורסם בדומה לשעון בפראג ומינכן – כל שעה עגולה יש קטע מויזקלי וב- 12, 17 ו- 18 יוצאות הדמויות למופע קצר. גובה 7 מטר תלוי בין 2 מבנים.

קתדרלת ST. STEPHENS CATHEDRAL בלב העיר העתיקה היא החשובה ביותר באוסטריה ובראשה מרפסת תצפית.

כנסיית ההודיה VOTIVKIRCHE – כנסיית הסגרדה.

רח' הקניות מריה-הילפר גם הרח' הארוך ביותר בעיר. שילוב של מבנים חדישים וישנים והמוני חנויות מכל הסוגים והגדלים.

TABORSTRASE ברובע היהודי גם סוג רח' קניות נחמד.

NASCHMARKT השוק המרכזי של וינה עם עשרות דוכני מזון וגם בתי קפה ומסעדות מכל המטבחים. בימי שבת מתקיים סמוך גם שוק פשפשים. כדאי להגיע מוקדם.

BRUNNENMARKT שוק קטן יותר

קניון DONAU ZENTRUM  הכי קרוב למרכז העיר והכי פופולרי.

קניון SCS – עם פרימרק. קניון גדול.

בית מגורים הונדרטוואסר – בית מגורים אקספרסיוניסטי.

מסעדות ובתי קפה ומומלצים

CAFÉ PRUKEL – בית קפה ותיק מומלץ קפה וינאי.

BIETZINGER WURSTELSTAND –דוכני נקניקיות

CAFÉ ALT WIEN

CENTRAL CAFÉ  היוקרתי והאלנגטי.

CAFÉ EILES  /   CAFÉ KLEINES    /    CAFÉ SCWWARZENBERG

LAMEE ROOFTOP  רופטופ בקומה 9 עם נוף לקתדרלת סטפנוס. מומלץ בשקיעה.

DAS LOFT  – רופטופ בקומה 18 – תצפית יפה

SKY BAR – רופטופ קומה 7 לקתדרלת סטפנוס. https://www.oceansky.at/bar/

PAOLO BORTOLOTTI  קפה, עוגות מעולות

GEFORENES – EIS WIE DAMALS  גלידריה מקומית מומלצת

CRÈME DE LA CRÈME

מסעדת FIGLMULLER – שניצל וינאי.

בית קפה DEMEL– קפה ותיק שקיים למעלה מ- 200 שנה. שטרודל תפוחים וזאכר טורט.

ALTMENN & KUHNE וופל נוגט

מבשלת סלם בראו – סמוך לארגמון בלוודר – מבשלת בירה מסורתית בת כ- 450 שנה עם המון אווירה, שולחנות ארוכים נקניקיות, שניצל וצלעות.  מומלץ להזמין מקום.

תחב"צ

אפשר בקלות להתנייד בתחב"צ בתוך העיר וגם בהגעה אל ומשדה התעופה.

יש שני סוגי רכבות – המהירה לוקחת כרבע שעה והאיטית יותר משהו כמו 25 דקות וזולה משמעותית יותר.

CAT – רכבת מהירה ישירה.

S-BAHN הרכבת הפרברית קצת יותר איטית אבל זולה יותר.

וממרכז העיר ברגל או בחשמלית למלון. תלוי כמובן במרחק.

יש אפשרות לקנות לתחב"צ כרטיסים חד פעמיים או ל- 24/48/72 או שבועי. צריך לתקף אותם.

השתמשנו בגוגל מפות כדי למצוא את המסלולים.

כמו כן נעזרנו המון בשירותי הקורקינט. לבירד היה מבצע גם של מנוי יומי ב- 5 יורו.