מוזמנים לטייל יחד איתי

חופשה משפחתית ביער השחור

לוגו אתר TRAVELIMORE

ניצלנו את חגי תשרי  כדי לצאת לחופשה משפחתית ביער השחור .
אנחנו סיימנו בברלין התוססת אבל אפשר כמובן לוותר על החלק האחרון.

סה"כ יצאנו ל-17 יום בתקופת החגים בהרכב משפחתי של זוג + 3 בני נוער. עזבנו את הארץ בתחילת ספטמבר בעיצומו של שרב ואובך. נחתנו לאוויר הרים צלול וירוק בעיירה שלוכזי שביער השחור. אזור היער השחור קסום עם המון ירוק ומים. כשהגענו למלון ישבנו כחצי שעה בחצר של החדר ונהנינו מהאוויר והאווירה….

הגענו ליער השחור בסתיו. אמנם בעונה זו כבר די קריר באזור ואי אפשר להיכנס לאגמים אך מצד שני האזור כבר הרבה פחות מתויר וללא תורים באטרקציות השונות. לפי מה שקראתי זה יתרון משמעותי.

המסלול שלנו ביער השחור בכללי:

טיול של כ- 17 יום מתוכם קרוב לשבוע לינה בשלוכזי שנמצאת פחות או יותר במרכז/דרום היער ויציאה לאטרקציות במרחק של כשעה נסיעה.

לאחר מכן עוד כ-3 לילות בשטרסבורג שהוקדשו כמובן לעיירות דרך היין הצרפתיות,והנפלאות, פארק אירופה שנמצא כחצי שעה נסיעה משם ואזור באדן באדן שבצפון היער וגם סמוך יחסית..

נסיעה לכיוון ברלין עם לינה בוויאמר וביקור בעיירה הסמוכה והמקסימה ארפרוט.

בכניסה לברלין כחצי יום בפוטסדאם היפה וסיום 4 לילות בברלין התוססת כולל קצת קניות ובילויים.

כמה תובנות לגבי היער השחור

האזור מאוד גדול ולכן בחרנו לפצל את הלינה לשני אזורים ולחסוך בכך זמני נסיעות.

מקום לינה עם הכרטיס האדום – מומלץ ממש – המון אטרקציות בחינם או בהנחות, חזרנו למגלשות טודנאו מס' פעמים. וויתרנו על הכרטיס השחור ונכנסנו לפארק אירופה בכניסה רגילה.

לקחת בחשבון שהכל באזור נסגר בשעות הערב המוקדמות ודי שומם בערבים.

לפארק המים באד פרדייז שבטיטיזי פתוח עד מאוחר ובהחלט מומלץ לבלות בו חלק מהערבים . אזור המבוגרים (מעל גיל 16) למי שהילדים שלו יכולים להישאר קצת לבד במתחם הצעירים- ממש מומלץ! שקט ושליו שם. יש בריכה ענקית, בר במים ובריכת חוץ מחוממת מדהימה.

למי שחייב קניות – לקחת בחשבון שזה פחות המקום לכך. יש קצת חנויות ובתי כלבו בפרייבורג אישית פחות התחברתי. יש סניף של פרימרק בעיירה קרלוסהה בצפון היער (לנו היה על הדרך לברלין…אז שווה עצירה אבל לא נסיעה במיוחד).

הכי חשוב לזרום…איפה שכייף פשוט להישאר וליהנות ולא נורא אם לא מספיקים את כל התוכניות.

אטרקציות מרכזיות שעשינו ביער השחור מרביתן בכרטיס האדום הכלול בלינה:

מגלשות ההרים בטודנאו (Hasenhorn in Todtnau)

אחת האטרקציות הפופולאריות ביותר ביער השחור – מסלול מגלשות הרים אתגרי באורך כשלושה קילומטרים. עולים לנקודת היציאה ברכבל. כאמור, היינו בתק' החגים ולא היו בכלל תורים. בעלי כרטיס אדום יכולים לגלוש פעם ביום.  מאחר ולא היו תורים ארוכים אז כשהסתדר והמסלול היה באזור חזרנו שוב עוד פעם פעמיים.

מפלי טודנאו – מסלול הליכה רגלי שמתאים לכל המשפחה בסמוך למגלשות וכמובן מומלץ לשילוב באותו היום.

פרייבורג, בירת היער השחור, היא יעד מרכזי לכל המשפחה, מנזר ה- Munster במרכז, רח' KAISER JOSEPH, השוק, המגדלים ההיסטוריים, העיר העתיקה, תעלות המים, הסימטאות, המוזאונים , בתי הקפה והמסעדות. עיר עם אווירה וגם היחידה באזור עם חנויות כך שפשוט נעים להסתובב בין הרחובות והסמטאות. חשוב להחנות רק בחניון מסודר.

הרכבל להר פלדברג Feldbergbahn בגובה של 1493 Feldberg מהווה את הפסגה הגבוהה ביותר ביער השחור. ניתן להגיע לפיסגה ברכבל חינמי לכרטיס האדום. נוף נפלא ניגלה בפיסגה אך יחד עם רוח חזקה.

במרגלות ההר ישנו פארק חבלים חינמי לכרטיס האדום. צריך להזמין מקום מראש. אנחנו פחות נהנינו במקום – הרגיש כמו פס ייצור כנראה בגלל "החינם".

טייטיזי (Titsee), העיירה והאגם, טיילת, מסעדות ומלונות רבים ונוף מדהים עם אפשרויות שייט שונות.

טיטיזי – גאלקסי – Badeparadies Schwarzwald – פארק מיםגדול ומחומם (מתאים מאוד לימי גשם או לשעות הערב) כולל בריכת גלים גדולה, מקפצה לבריכה בגובה של כשלוש מטרים, כחמישה עשר מגלשות לגילאים שונים כולל אבובים. במתחם יש שלושה איזורים: גלאקסי – מגלשות וילדים, פאלם אואזיס – מגיל 16+ בריכת ענק שלווה עם פינות ג'קוזי וכולל חלק לא מקורה ובר בתוך הבריכה – מתחם חובה למי שיכול להשאיר את הילדים לבד. ווולפייר אואזיס – סאונות.

העיירה והאגם Schluchsee שלוכזה – הוא האגם הגדול ביותר ביער השחור – כ- 10 ק"מ דרומה מ Titisee, קצת פחות מפורסם מהטיטיזי, אבל גם יעד נהדר עם מסלולי טיול, שייט, מים וספורט. ביקרנו בפארק SPASSPARK נחמד מאוד אם נמצאים בסביבה, מרחצאות חביבות בכרטיס האדום BAD RADON REVIT, מסלול הליכה חביב מאוד וממש לא קשה למפלי MENZENSCHWAND

סטיינווסן פארק (Steinwasen) הוא פארק שעשועים מקסים בו גשרי חבלים, רכבל כסאות, מגלשה אלפינית ומתקני שעשועים רבים. חינם בכרטיס האדום ומקום מאוד חביב להעביר בו כמה שעות.

מפלי הריין

מפלי הריין בשווייץ סמוכים מאוד לאזור הדרומי של היער השחור ובוודאי שווים ביקור. התחלנו את היום בנסיעה למפלים נכנסים למתחם המפלים והטיילת כשהמפלים רחוקים מעבר לאגם ולאט לאט מגלים את יופיים ועוצמתם. עשינו סיור בטיילת המקיפה אותם וירדנו בצד השני לתצפית מתחת למפל. משם המשכנו לעיירה הציורית Stein am rhein ממזרח לריין, כ- 20 ק"מ, מגיעים לטירה בראש ההר כשבדרך מטעי גפנים ונופים מדהימים. הכניסה לטירה חינם והנוף מדהים. סיימנו את היום ברחובות קונסטנץ הציורית.

לא הספקנו את מפלי טרייברג והאזור ואת מגלשות גוטאך מאחר ושמרנו ליום האחרון באזור ולצערנו היה גשום באותו היום.

לינה: בחלק הראשון ישנו בחלק הדרום-מרכז של היער בעיירה שלוכזי במלון משפחתי 3 כוכבים עם ציון מאוד גבוה בניהול זוג מקסים וידידותי. קיבלנו דירת שני חדרים עם כניסה נפרדת ופינת ישיבה בחוץ, מטבח כל כך מאובזר שבניגוד להרגלנו גם השתמשנו בו (קנינו סטייקים מתובלים בסופר והכנו ארוחה מעולה). למלון חצר ענקית עם נחל קטן וציורי שעובר בה, החדר נוקה כל יום, ארוחת הבוקר מעולה, כביסה ב- 10 יורו בלבד. בקיצור, ממליצה בפה מלא והציון הגבוה מוצדק. מצ"ב לינק למלון: https://www.booking.com/searchresults.en.html?city=-1858776&aid=7947137&no_rooms=1&group_adults=2

בסיום השבוע הראשון שלנו ביער השחור עברנו צפונה. לינה בכניסה לשטרסבורג – מלון Holiday Inn Express Hotel Strasbourg . מלון 3 כוכבים מאוד נקי עם מיטות מאוד נוחות. ארוחת הבוקר פחות מגוונת ויותר פשוטה אבל העיקר שיש משהו להכניס לפה. בהחלט תמורה נאותה לתשלום ומיקום מאוד נוח. מצ"ב לינק למלון: https://bit.ly/3vydgl4

המלון בפאתי העיר אבל מאחר והיינו עם רכב אין בעיה להגיע בדקות נסיעה למרכז. המלון שוכן דקות מהכביש הראשי המוביל לעיירות דרך היין היפות של צרפת (לטעמי הרבה יותר משטרסבורג) קולמר, רוקוויר וכו'. פארק אירופה במרחק נסיעה של כחצי שעה כך שאין צורך לקום מוקדם מדי כדי להגיע בשעות הפתיחה. כמובן גם מרחק נסיעה קצר לאזור באדן באדן שבצפון היער השחור. מלון 3 כוכבים מאוד נקי עם מיטות מאוד נוחות. ארוחת הבוקר לא מגוונת אבל העיקר שיש משהו להכניס לפה. בהחלט תמורה נאותה לתשלום ומיקום מאוד נוח.

באדן באדן העיירה מאוד יפה אך מעבר לסיבוב ברח' הראשי ובארמון/קזינו לא מצאנו הרבה עניין. אולי כי היה יום א'. קפצנו לגן הורדים בעיירה – נחמד. ולאחר מכן המשכנו לאגם ה-Mummelsee הקסום. האגם נמצא למרגלות ה- Hornisgrinde שמתנשא לגובה של 1164 מטר. מקום מדהים ומומלץ.

פארק אירופה בעיר Rust כחצי שעת נסיעה מהמלון כך שהגענו מוקדם בקלות. הפארק הגדול ביותר באירופה עם מעל 100 אטרקציות ומופעים. חוויה מדהימה. נהנו הרבה יותר מאשר בדיסני. הפארק ממש מתאים לקטנים וגם לבני נוער ומלא באטרקציות. הפארק בנוי לפי מדינות אירופה השונות. כשגם מוזיקת הרקע והאוכל במסעדות תואמים למדינה בה נמצאים.

ממליצים לקחת את הרכבת בכניסה לפארק לצדו השני. מאחר וישנה כניסה אחת לפארק שהיא גם היציאה. אם מתחילים מהסוף להתחלה, מגיעים ליציאה בסוף היום ואז לא עומדים בפקקים. בין המתקנים: ספינת פיראטים מתנדנדת, מסלולי מרוצים, ספלי קפה מסתובבים, קרוסלות, פארק מתקני ושעשועי מים, שיט רפסודות, מגלשות מים, רכבות הרים ועוד. ה- היורוסאט Eurosat המפורסם – רכבת הרים הנוסעת בחשכה אל מרחבי החלל, בתוך מבנה עגול מרשים הבולט ככדור ענק מעל שטחה של צרפת. Euromir עוד אטרקציה מועדפת – רכבת הרים ממתכת עם כסאות המסתובבים על ציר בעת הנסיעה המהירה המתפתלת סביב צמד מגדלים מצופי מראות. בשוויץ מזחלת ה-Bobsleigh הגולשת במעין מגלשה באורך 500 מטר המתפתלת סביב הנוף השוויצרי היפה. גם כאן, התורים בעונה זו היו יותר מסבירים.

דרך היין חבל אלזס  – צפון היער השחור

שטרסבורג (Strasbourg) טיילנו ברחובות העיר, קתדרלת נוטרדם, העיר העתיקה בין התעלות וגשרי האבן החוצים אותן לאורך הנהר ובכיכר קלבר. העיר יפה אבל עיירות דרך היין האחרות קסומות הרבה יותר לטעמנו.

קולמר (Colmar) המקסימה עיירה ציורית עם בתי אבן צבעוניים, מלאה בחנויות שוקולד וקונדיטוריות. לפי המלצות ברשת חיפשנו הקונדיטוריה GILAG וטעמנו מעוגיות המקרון, עוגת גבינה ועוגת היער השחור וישבנו על ספסל לאכול.

מקולמר המשכנו אל ריקאוויר (Riquewihr), עוד עיירה קסומה מלאה בחנויות מזכרות ויקבים קטנים. עצרנו באחד היקבים וקנינו יין וענבים לדרך. המשכנו בדרכנו חזרה לשטרסבורג בדרך היין ועברנו מטעים ועוד עיירות קסומות נוספות לא דילגנו גם על עצירה בחנות השוקולדים הגדולה דניאל סטופל, אחד השוקולטיירים המפורסמים בצרפת, בכניסה לעיירה ריבובייה (Ribeauville ).

סיימנו את הטיול ביער השחור ויצאנו בדרכנו לברלין לחלקה האחרון של החופשה שלנו. מדובר בכ- 8 שעות נסיעה ולכן חילקנו את הנסיעה ועצרנו ללון בוויאמר. ביציאה מהיער השחור עצרנו בפרימרק בעיירה קרלוסהה – אחרי מעל שבוע בטבע גם פרימרק נחמד.

לינה בעיר וויאמר במלון פארק אין. מלון 4 כוכבים די סתמי אבל ללילה אחד התאים לנו בדרך. מצ"ב לינק למלון:https://brands.datahc.com/Hotel/Par…

מוויאמר נסיעה קצרה לארפורט ERFURT – עיר קטנה מתק' ימי הביניים אחת היפות בגרמניה. טיילנו לאורך המדרחוב ואזור הקניות הראשי (ANGER), יש כאן חנויות כל הרשתות מודרניות בתוך מבנים עתיקים ומשוחזרים. חיפשנו את גשר הסוחרים (Krämerbrücke), בניין העירייה והכיכר הראשית של העיר. בדיוק בימים אלו החלו ההכנות לאוקטוברפסט ברחבי גרמניה וניתן היה לראות את כל הכיכר מקושטת ויפה.

למחרת מהמלון בוויאמר נסיעה של כשעתיים לעיר היפה פוטסדאם – כנסיות יפות, רובע הולנדי, שער ברנדנבורג משלה, מדרחוב נעים וארמון SANSSOUCI המפואר, מוקף בגנים פורחים ומטופחים וממש ניתן לדמיין את בני האצולה מהלכים בהם ובערב מעבר לברלין ללינה ולחלקו האחרון של הטיול.

ברלין התוססת – לינה במלון הוליווד מדיה הוטל בלב הקודאם מלון 4 כוכבים עם ציון טוב. קיבלנו חדר משפחתי ענק עם מקרר. כל קומה וחדר בנושא אחר מהסרטים. ארוחת בוקר נפלאה ומגוונת. בהחלט תמורה מעולה למחיר. מצ"ב לינק למלון: https://bit.ly/3JpFhRB

התנהלנו בנוחות ובקלות עם אוטובוס קווי 100/200 בכרטיס יומי משפחתי מגיעים כמעט לכל יעד.

• כיכר ALEXANDERPLATZ ובצמוד לה מגדל הטלויזיה FERNSEHTURM משם המשך רגלי ל- HACKESCHE HOFE כניסה ראשית דרך רח' ROSENTHALERSTRASSE מתחם שוק ובילויים ובוטיקים + שכונה ציורית עם בתי קפה, משם יש יציאה למרכז ברלין היהודית הישנה דרך רח' ORANIENBURGER ובית הכנסת הגדול.

• יום נוסף סיור בצ'ק פוינט צ'רלי וכיכר ג'נדרמנמרק היפה, המשך לאיסט סייד גלרי וסיום ב"שיטוטים" בקודאם ובבית הכלבו המפורסם קה-דה-וו.

• ביום האחרון שד' אונטר דן לינדן האלגנטיות 20 דק באוטובוס מתחילים בשער ברנדנבורג , הרייכסטאג, פארק טירגארטן, אנדרטת השואה בסמוך לשער ברנדנבורג, מהאנדרטה המשכנו לעבר POSTADAMER PLATZ, בניין סוני , הברלינר דום.

טיולנו בברלין הסתיים בשבוע האחרון של ספטמבר וחגיגות האוקטוברפסט בכיכר אלכסנדרפלאץ בדיוק החלו – המון ביתנים של אוכל ובירה – בהחלט חוויה.

לא הספקנו להיכנס לגן החיות ולבניין הרייך – למרות שהבנו שמאוד מומלץ.