מוזמנים לטייל יחד איתי

חופשה בעמק אוץ בטירול

SOLDAN

חופשה בעמק אוץ בטירול – גן עדן לחובבי טבע, פעילויות חוץ, ספא וסקי

מחפשים יעד מושלם לחופשה פעילה ומרעננת? חופשה בעמק אוץ בטירול מציעה לכם נופים עוצרי נשימה, מגוון פעילויות לכל גיל, אירוח חם ומפנק וכל מה שצריך לחופשה בלתי נשכחת!

טירול הוא חבל ארץ בדרום אוסטריה הידוע  בנופים יפים, עמקים, רכבלים, פסגות הרים וגם מגוון פעילויות ואטרקציות תיירותיות. האזור והאטרקציות שהוא מציע מתאימים גם לטיולים משפחתיים וגם לטיולים ללא ילדים. אפשר לטייל כאן שבועיים ברציפות ואפשר לעשות חופשה קצרה של מספר ימים ולהתמקד באזור אחד. אנחנו מאוד אוהבים את האזור של טירול ואחרי חופשות קצרות ומהממות בעמק שטובאי ובקיצביל הגענו גם  למלון DIE BERGE בעיירת הסקי זולדן  לחופשה בעמק אוץ.

קצת רקע על חופשה בעמק אוץ' OTZAL בטירול

עמק אוץ (Ötztal) הוא עמק אלפיני השוכן בחבל טירול שבאוסטריה. העמק מוקף בפסגות הרים מושלגות, ויש בו נופי טבע פראיים ועוצרי נשימה.   בגדול עמק אוץ הוא אחד העמקים התיירותיים הפופולריים ביותר באוסטריה. העמק מציע מגוון רחב של אטרקציות ופעילויות ולכן חופשה בעמק אוץ היא יעד מושלם לחופשה חלומית שמתאימה לכל הגילאים.

העיירות של עמק אוץ' :

• אוץ: העיירה המרכזית בעמק אוץ, המציעה מגוון של מסעדות, חנויות ומוזיאונים.
  • אומהאוזן: העיירה המרכזית השנייה בעמק אוץ, המציעה מגוון של מסעדות, חנויות ומוזיאונים.
  • סאוטנס: עיירה קטנה הממוקמת בחלקו הצפוני של העמק, המציעה מספר אטרקציות, כולל מסלול מפלי שטויבן (פירוט בהמשך) ו-Area 47 מתחם אטרקציות.
  • לנגנפלד: עיירה קטנה הממוקמת במרכז העמק, המציעה מספר אטרקציות, כולל אתר הספא מלון Aqua Dome.
  • זולדן: עיירה קטנה הממוקמת בחלקו הדרומי של העמק, המציעה מספר אטרקציות, כולל אתר הסקי סקי אוץ.

מקומות ואטרקציות מרכזיות בחופשה בעמק אוץ בטירול:

• מפלי שטויבן: המפלים הגבוהים ביותר באוסטריה, עם גובה של 159 מטרים.
  • אתר הסקי סקי אוץ: אחד מאתרי הסקי המובילים באוסטריה, המציע מגוון של מסלולים לכל הרמות.
  • דרך הקרחונים של עמק אוץ: דרך אלפינית המחברת בין עמק אוץ לעמק שטובאי, ועוברת דרך פסגות הרים מושלגות.
  • פארק האקסטרים AREA 47: פארק אקסטרים המציע מגוון רחב של פעילויות, כולל קפיצה מגשר, רפטינג ועוד.
  • אגם פיבורג: אגם יפהפה הממוקם במרכז העמק, המציע מגוון פעילויות, כולל שיט, שחייה ועוד.
  • אקווה דום: (Aqua Dome) הוא מתחם ספא יוקרתי השוכן בעיירה לנגנפלד, בחבל טירול שבאוסטריה. המתחם כולל בין היתר 7 סאונות, פינות התרגעות,  12 בריכות, כולל בריכות מים תרמיים, בריכות ג'קוזי, בריכות שחייה, ועוד. הבריכות ממוקמות בתוך מבנים מקורה ופתוח, וחלקן מחוממות לטמפרטורות של עד 36 מעלות צלזיוס.
  • פארק העופות הדורסים: פארק המציג מגוון של עופות דורסים, כולל נשרים, בזים ועוד.
  • מוזיאון הדואר: מוזיאון המציג את ההיסטוריה של הדואר באזור.
  • מרכז המבקרים של הטבע הלאומי של דולומיטים דרומיים: מרכז המבקרים המציג מידע על הטבע וההיסטוריה של האזור.

אנחנו ישנו בזולדן שהיא עיירת סקי ידועה אך גם יעד תיירותי פופולרי בכל עונה, ויש לה הרבה מה להציע למבקרים, החל מפעילויות סקי וסנובורד בחורף ועד לטיולים רגליים, רכיבה על אופניים, מסלולי טיול ופעילויות נוספות בקיץ.

מלון: DIE BERGE ZOLDAN  מלון ספא 4 כוכבים חדש עם חדרים מרווחים, ארוחת בוקר מעולה, מתחם ספא כולל מגוון סאונות ובריכה חיצונית מחוממת על הגג. אין במלון ארוחת ערב אבל ממש צמוד לו יש מספר מסעדות שפתוחות עד מאוחר. יתרון גדול של המלון הוא כרטיס הקיץ של עמק אוץ שמקבלים בצ'ק אין. הכרטיס מעניק כניסה חופשית יומית\שעתית להמון אטרקציות באזור כגון רכבלים שהעלייה בהם עולה עשרות יורו לאדם, כניסה למתחם AREA 47, תחבורה ציבורית חינמית, השכרת אופניים, כניסה לספא של אקווה דום ל- 3 שעות ללא עלות ועוד מבחר אטרקציות, בקיצור הטבה משמעותית כלכלית לפיה גם תכננו את הלו"ז שלנו. מאוד מומלץ בסגירת מלון לחופשה בעמק אוץ בטירול לבדוק שהמלון נותן את כרטיס הקיץ זה חוסך עשרות ומאות יורו בפרט בטיול משפחתי.

באופן כללי בחופשות מהסוג הזה עם לינה בעיירות קטנות  אני תמיד משתדלת לבחור מלון ספא 4 כוכבים לפחות עם מתחם ספא גדול ועדיפות לבריכת חיצונית מחוממת , ככה אפשר ליהנות ממתחם הספא בשעות אחר הצהרים כשמתקרר ומחשיך. יש לי רשימה של מלונות ספא בטירול בחלקם הייתי ובחלקם מתכננת להיות בהמשך. הרבה פעמים אני בוחרת קודם את המלון ואז בודקת אם יש מספיק אטרקציות באזור וסוגרת בהתאם.

HOTEL DIE BERGE ZOLDAN

קצת תמונות מזולדן היפה

יום מס' 1 – מפלי שטוייבן והגעה למלון שלנו בזולדן

מצטיידים במדבקה של הכבישים המהירים של אוסטריה ומתחילים בנסיעה לעמק אוץ ולמפלי שטוייבן stuibenfall הגבוהים והמרשימים ביותר בטירול בגובה 159 מטר.
ישנו מסלול הליכה מסודר הכולל 5 עמדות תצפית יפיפיות על המפלים ומדרגות וגשר תלוי.
המסלול המלא כרוך בעליות\ירידות משמעותיות. אפשר לעשות רק חלק מהמסלול, אפשר לעשות רק כיוון אחד ושמישהו יחכה עם הרכב בסוף המסלול ומניחה שיש גם אוטובוס שמוביל מנקודה לנקודה.
אנחנו התחלנו את המסלול מלמעלה. שמנו בגוגל מפות Gasthof Stuibenfall Inn. באיזשהו שלב קובי חזר לרכב ואני המשכתי למטה. סה"כ התמודדתי לא רע עם פחד הגבהים שלי והתנחמתי שלפחות אני יורדת ולא עולה את המסלול. מסלול מקסים שאסור לפספס!
משם המשכנו למלון שלנו  Die Berge הספקנו לבקר במתחם הספא ובבריכה שבגג ולאכול ארוחת ערב במסעדה שבכניסה למלון.

יום מס' 2 – רכבל Gaislachkoglbahn‬, אגם פיבורג ומרחצאות אקווה דום2

יום מקסים ועמוס פעילויות בעמק אוץ בטירול.
מתחילים מרכבל ה- Gaislachkogelbahn בזולדן סמוך למלון. העלייה ברכבל  (כלול בכרטיס הקיץ של עמק אוץ שקיבלנו מהמלון. בלי כרטיס העלות 48 יורו לאדם) מתחנת הביניים בגובה כ- 2500 מטר ממשיכים עם גונדולה נוספת עד לגובה 3048 מ'.
יש מסלולי טיול קרובים ותצפיות על הרכסים המושלגים. יש במקום גם את מוזיאון אלמנט עם תצוגת ג'יימס בונד (הסרט ספקטור צולם כאן). בחזרה לתחנת הביניים המשקיפה על זולדן יש נוף מהמם של העיירה וגם נקודת יציאה למסלולי אופניים אתגריים.

משם המשכנו לאגם פיבורג המקסים בלב ההרים.
השביל המוליך לאגם מקסים עם מרחבים ירוקים וכבשים מתוקות. לאט לאט נגלה האגם הנפלא מוקף בעצים. הקפה מלאה של האגם אורכת כשעה פלוס ויש בדרך מסעדה חמודה עם נוף לאגם.

סיימנו את היום הראשון לחופשה  בעמק אוץ בטירול במרחצאות אקווה דום המפורסמות (במסגרת כרטיס הקיץ מגיעות 2 כניסות של 3 שעות לכל אורח ללא עלות). המים חמים ונעימים ממש גם בחוץ ויש כמה בריכות חיצוניות שמחוברות ביניהן. חוויה ממש יפה.

יום מס' 3 – נוסעים לראות את הכנסייה השקועה ב-  RESCHENSEE

יצאנו קצת מטירול לנסיעה של כשעה וחצי כדי לראות את הכנסייה השקועה בעיירה – Reschensee עדיין בטירול.
ראיתי מזמן תמונה של המקום המיוחד וניצלנו את ההזדמנות לראות אותו.
במקום אגם מלאכותי מדהים המשתרע על שטח של 6.6 קמ"ר שנוצר בשנת 1950 בעת בניית סכר. זהו אחד האגמים הגדולים בטירול והוא מוקף בהרי האלפים המרשימים. האטרקציה המרכזית באזור היא  מגדל של כנסייה המתנשא בלב האגם ובעצם מהווה שריד של כפר עתיק שהוצף לחלוטין כאשר נבנה הסכר.

יום מס' 4 – רכבל HABICHER ואגם  HABICHERSEE

אחרי כמה ימים מלאים בנסיעות ופעילויות, יום רגוע יחסית בעמק אוץ והאזור עם פחות נסיעות.
קראנו המלצות על העיירה קוטאי כשעה נסיעה מהמלון אבל בפועל עיירה סתמית ומנומנמת לפחות בעונה זו ולא מצאנו בה שום דבר מעניין מלבד אגם מלאכותי עם סכר בכניסה.
משם ירדנו חזרה כחצי נסיעה לעיירה Habicher. טיול קצר לאגם see Habicher. אגם קטן יחסית אבל מוקף בטבע ירוק ומקסים מכל עבר, כבשים וסוסים. משם כמה דקות נסיעה לרכבל. בקצה הרכבל אגם קטן, נופים משגעים כמובן ופארק עם מתקני שעשועים. הפסקת קפה ושטרודל תפוחים בסירופ וניל משגע. גם העלייה לרכבל הזה היא ללא  עלות בזכות כרטיס הקיץ שקיבלנו מהמלון. בשעות אחה"צ המוקדמות חזרנו למלון לקצת מנוחה וספא לפני ארוחת הערב.

הסתיימה לה החופשה בעמק אוץ בטירול.  אזור מושלם  (אני משוחדת) שמתאים גם לטיול ארוך אבל בהחלט אפשר להתרכז באזור אחד בטיול קצר יותר. אפשר לשלב את הטיול עם אזורים נוספים בטירול כמו שטובאי, קיצביל ועוד.

מבחינתי טיול בטירול, קצר או ארוך, הוא יעד מושלם מלון ספא ונופים מדהימים  עם רכבלים, עמקים ופסגות, אגמים תכולים ועיירות יפיפיות.

לעוד מלונות ספא מדהימים בטירול לחצו כאן

לשיתוף הפוסט

LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

החופשה שלך מתחילה עכשיו

Booking.com

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.