מוזמנים לטייל יחד איתי

לוגו אתר TRAVELIMORE
חופשה משפחתית בצפון צ'כיה וסיום בפראג

מחפשים חופשה משפחתית עם טבע ירוק וקסום מצד אחד ומלא פעילויות מצד שני?

כדאי לכם לחופשה משפחתית בצפון צ'כיה והרי הענקים

ואם חסר לכם קצת עיר אפשר לסיים בפראג היפה.

נסענו לחופשה משפחתית בצפון צ'כיה בהרכב משפחתי של זוג ו-3 בני נוער בטיסה לפראג. מיד לאחר הנחיתה לקחנו את הרכב השכור בשדה התעופה והמשכנו בדרכנו ישירות צפונה. נסיעה של כשעתיים לעיירה היפיפייה שפנידלרוב מלין SPINDLERUV MLYN  לחופשה משפחתית בצפון צ'כיה.

אפשרי לעצור בדרך מפראג לצפון בעיירה איצ'ין JICIN שלה מרכז עיר חביב אבל אנחנו המשכנו ישירות מאחר ונחתנו אחה“צ והתחיל להיות קצת מאוחר.

לינה במלון HOTEL SNEZKA מלון 4 כוכבים עשוי כולו מעץ. מלון כפרי מקסים וממש מתאים לחופשה משפחתית. קיבלנו סוויטה משפחתית מאוד מרווחת עם נוף מהמם וציורי מכל כיוון. למלון יש פינת חי עם כבשי מחמד קטנטנות לליטוף שהקסימו גם אותנו הגדולים ובנוסף  גם קצת מתקני שעשועים לקטנטנים. לכניסה למלון לחצו כאן

חופשה משפחתית בצפון צ'כיה – טיול כוכב בשפילדנברוב מלין

שפינדלרוב מלין בצפון צ'כיה היא באמת אחת העיירות היפות שביקרנו בהן. עיירה מושלמת לטיול כוכב בחופשה משפחתית בצפון צ'כיה. עיירה שתמצאו בה המון שלווה וטבע לצד שפע אטרקציות ופעילויות ספורטיביות. בכניסה לעיירה אגם גדול ויפה מוקף בנוף פסטורלי של אין סוף ירוק, גבעות ובתי עץ. הרחוב הראשי של העיירה עובר משני צדדיו של נהר ומלא בבתי קפה ומסעדות. העיירה עצמה בנויה על גבעה. נשמנו אוויר הרים ונהנינו מהאווירה. לאחר התארגנות קלה במלון ירדנו למרכז העיירה לאכול. גילינו ששעות השיא של העיירה הן דווקא שעות אחר הצהרים המאוחרות (כמקובל בהרבה מקומות כפריים באירופה) ובשעות הערבה רבות מהמסעדות נסגרות. יש לקחת בחשבון שבערב אוויר ההרים ממש קריר שם בקיץ וכדאי להצטייד בבגדים ארוכים (קפוצ'ון מספיק בהחלט). חשוב לציין כי בנוסף לשלווה וליופי יש בעיירה מבחר פעילויות ספורטיביות כמו פארק חבלים, באנג'י, אופני הרים, רכבלים, מגלשות הרים ומסלולי טיול יפים ביער והכל ממש בסמוך לעיירה. בנוסף לכך, מספר מסלולי טיולים אחרים נמצאים במרחק נסיעה סביר כך שהמיקום לטיול כוכב מושלם.

בגדול העיירה משמשת כאתר סקי בחורף אך בקיץ בהחלט מתאימה כנקודת מוצא לטיולי כוכב ברחבי האזור וישנן אטרקציות ספורטיביות רבות גם בעיירה עצמה. בסמוך לעיירה פארק חבלים, מגלשות הרים BOBSLEHGH, סכר על הנהר שחוצים אותו באומגה, רכבלים ושלל מסלולים רגליים או על אופניים ביער.

אטרקציות ופעילויות מומלצות לחופשה משפחתית בצפון צ'כיה

בשל המיקום הנוח בחרנו ללון חמישה ימים בעיירה. ולצאת ממנה לאטרקציות הספורטיביות שממש סמוכות כמו גם לטיולי כוכב של כשעה נסיעה. התוכניות שלנו כללו בנוסף לכל האטרקציות: ביקור בעיירה ורחלבי VRECHLABI כ- 20 דקות נסיעה. העיירה נחשבת לשער הכניסה להרי העמקים: בעיירה מצודה מהמאה ה- 16 , בניין העיריה והכיכר המרכזית, סיור בטירת דצטניצ'ה ZAMEK DETENICE מתחם של מוזאון ופארק. אפשר להמשיך לכפר MALA UPA אשר על הגבול עם פולין לתצפית. נחמדה אבל לא ממש חובה. .כי לא ממש מרגישים שעוברים מדינה. בסוף הכי נהנינו מטבילה באגם שנקרה בדרכנו. במקום מסעדה וחוף ובצד השני של האגם אתר קמפינג של המקומיים.

יום נוסף משלב טיול רגלי ביערות הקסומים של שפינלדרוב ופעילות בפארק החבלים ומגלשות ההרים הצמודות לו. ישנה אפשרות גם לירידה באופניים או גלישה במזחלות במורד המדרון אליו עולים עם רכבל.  אצלנו היה קצת רטוב כי ירד גשם ונאלצנו לוותר על האנדרנלין הכרוך בפעילות זו (חלקנו בשמחה). לאחר מכן המשכנו לאומגה של סכר נהר האלבה ELBE DAM שבכניסה לעיירה. הפעילות מבוצעת על ידי חברה השם YELLOW POINT. בנוסף יש לחברה סניף במרכז העיר בו ניתן להשכיר אופנים ליום או קורקינטים גדולים איתם חלק מהתיירים יורדים בירידה של 10 ק“מ. האומגה ללא ספק ממש חווייתית וכייפית וגם הנוף מעל הנהר נהדר. העיירה מלאה באטרקציות ספורטיביות כולל פארק בו ניתן לקפוץ מנדנדה בגובה 17 מ', לעשות טרמפולינה עם בנג'י ולשכור נעלי קפיצה. יש אפשרות למצנח רחיפה. בסיכמכו של דבר שפע פעילויות ואטרקציות מתחת לאף ללא ספק.

את האומגה סיימנו בצד השני של הסכר ופשוט זרמנו הלאה למסלול רגלי מקסים ביער בצד השני של הסכר. שפע של מסלולים ונופים בכל מקום.

עוד יום העברנו בביקור בעיירה MALA SKALA מאלה סקאלה, אפשר להנות משייט בקיאק על הנהר וטיול רגלי. בנוסף באזור מסלול סלעי ענק ROCK MAZE BESEDICE. הייחודיות של המסלול הוא מבוך סלעים שעוברים בו כחלק מן המסלול. מהחנייה (30 קרונות) עולים מספר מטרים לכיוון הקיוסק וקצת לאחריו נמצא השלט של תחילת המסלול. מסלול נחמד מאוד, מעגלי ובדרגת קושי בינונית בגלל טיפוס במדרגות אבל ממש לא נורא. ישנו מסלול שמתחיל בשביל הימני בצבע צהוב, מתחילים לטפס במעלה השביל ומגיעים בסיום העליה לתצפית. בתצפית רואים את צוקי Mala שפרוסים למול העיניים.

יורדים מהתצפית וממשיכים בשביל הצהוב ומטיילים בין הסלעים שפרוסים לרגלי הדרך, ההליכה מתבצעת בתוך הסלעים ועל גבי הסלעים. בדרך יש שלטים גם באנגלית עם הסברים על תופעות גאולוגיות והיוצרות הסלעים, הצורות והצמחיה באזור. מגיעים בצהוב למטה ואז פונים ימינה באדום ולאחר כ-100 מטר שוב פוגשים את הצהוב ופונים שמאלה, ממשיכים בהליכה והפעם עולים והולכים בתוך הסלעים ומרגישים את העוצמה של הטבע. מגיעים למפגש שבילים ופונים ימינה לצהוב שבאמצע מתחלף לכחול. הקטע הכחול הוא הליכה על סלעים קטנים בין סלעים גדולים ובמעברי סלעים עם פניות ימינה ושמאלה. לבסוף, יוביל אתכם הכחול למפגש השבילים ממנו התחלנו את הטיול. יורדים בכביש את 300 המטרים ומגיעים לחניון. בתחילת השביל יש קיוסק.

נשמע אולי מסובך אבל ממש לא. המסלול מאוד מומלץ ולא רק לחובבי טיולים ומיטיבי לכת. כמה שעות של טבע קסום. באזור יש גם את טירת Trosky Castle ששווה עצירה יש ממנה תצפית מדהימה ובירידה עצרנו למרק גולש חם בקיוסק שליד החניה.

למחרת יצאנו לעיירה הארחוב HARRACHOV אשר נמצאת כשעה משפנידלרוב. העיירה נחשבת לאחד המקומות היפים באזור על משולש הגבולות צ'כיה-פולין-גרמניה. עיירה זו שוקקת חיים, מסעדות, מלונות וחנויות מזכרות. בהארחוב יש רכבל לעלייה למסלולי הליכה נפלאים במעלה ההר וביערות. 5 דקות הליכה מהעיירה ישנה שמורת טבע מקומית של נחל WATERFALLS MUMLAVSKE VODOAPDY מסלול קליל במישור על מסלול סלול ומוצל (מתאים גם לעגלות). המסלול עובר לאורך הנחל שצבעו אדמדמם כתוצאה מסלע הגרניט רווי המינרלים המרהיב שמזרים מים לבריכה הגדולה. גם בהארחוב יש פארק חבלים עם אומגה, ומפעל זכוכית שהוא מוזיאון . אגב, גם הארחוב יכולה לשמש כמקום נהדר לטיול כוכב בחופשה משפחתית בצפון צ'כיה.

סיימנו את החלק הראשון של החופשה המשפחתית בצפון צ'כיה ויצאנו בדרכנו לפראג. לאחר כמה ימים של טבע והתנתקות בחרנו לסיים את הטיול בעיר שוקקת חיים עם קצת בילויים וקניות. (אפשר לעצור בדרך בעיירה TURNNOV שנותרו בה בית כנסת עתיק ובית קברות יהודי וגם כיכר העיר מאוד יפה וכדאי לעשות בה סיבוב – אנחנו נסענו ישירות).

הגענו בשעות הצהרים המאוחרות למלון ARCHIBALD AT THE CHARLES BRIDGE . מלון בוטיק נפלא 4 כוכבים בסימטה קטנה ממש מתחת לגשר צ'ארלס בצד העתיק. המלון עצמו שוכן באחד מהמבנים המקומיים העתיקים ביותר באזור מהמאה ה- 16 אך בפנים מחודש, מעוצב ונקי. סה“כ מיקום מרכזי ממש על הגשר וכל האטרקציות במרחק הליכה. קיבלנו חדר מרווח ממש גדול לחמישה וסופר מתאים לחופשה משפחתית. אהבנו מאוד את עיצוב החדר וכן את ארוחת הבוקר שמוגשת בסוג של מערה/מרתף עתיק. לכניסה למלון לחצו כאן

על פראג עצמה יש המון חומר אז רק נוסיף שלקחנו סיור מודרך על סאגווי והגענו להרבה אתרים. היה מאוד נחמד אם כי קצת מפחיד לרכב על הכלי בין המוני הולכי הרגל אבל שרדנו כדי לספר…להבדיל מהארץ שחייבים להיות בגילאי 16 ומעלה שם רכבנו עם בני 11 ללא בעיה.

אפשר ומומלץ לקחת סיורים ”חינמיים“ ממגדל השעון בעיר העתיקה.

הסתובבנו ברחובות הציוריים של העיר ובין בית קפה לקניות לא וויתרנו על אתרי החובה: גשר צ'ארלס, הרובע היהודי, כיכר השעון, העיר העתיקה, כיכר וצסלאב..

בכל מקרה אשמח לשלוח את כל החומר הכתוב שיש לי למי שרוצה.